Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Bild
Fick korta av lmm-huset lite grann för att slippa att luftfiltret tog i huvlås och justeringen på strålkastarna.

Bild
Tryckrören i stort sett klara för svetsning, saknar fläns till dumpen och så ska det göras ett uttag för luft till tomgångsmotorn.
Har inte hänt så mycket egentligen, har jobbat, varit sjuk och strulat med bruksbilarna. Hämtade dock nya tryckrören från svetsning idag:

Bild
Rören på kalla sidan passade som hand i handske

Bild

Bild
Rören på varma sidan fick jag inte riktigt att passa, fick dem inte att sitta ihop helt hundra. Men ska prova att ställa nåt under det undre röret så det svara lite så kan det gå till sig. Annars får jag såga av det undre och korta av det 2 cm bara så ska det funka sen.

Bild
Dubbla originaleffekten / vridet är ju målet. Och det ligger inom rimlighetens gräns. Styrboxen jag ska köra med bromsades det ut 411hk / 560Nm vid 1,4 bar och för lite last. Med fullt tryck (1,8) bar så ska det vara möjligt i teorin i alla fall att bottna spridarna och då pratar vi om över 500hk.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 16

På hur många bilar sitter det samma t&[…]

Testa med autosol.. den bearbetar bort material r&[…]

230fk går snålt

Så då borde jag kolla lmm så den[…]

Ja det är väl ingen hemlighet att jag fa[…]