Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
acc ! skulle det kunna vara så de menar att de ska kopplas på radio läge när du vrider om nyckeln?
på b la bilstereo kabel brukar det ju stå acc till den kabel som ska kopplar till "tändningsläge".
av slayer
Idag började jag lite med min huv/torpedplåt (vilket det nu är hört olika hehe) som jag köpte beg, den va svart o hoppades på att den skulle vara fin men det va lite småmärken o skit i den så det blev till att slipa ner den o får lacka den i alla fall. Har slipat ner den nu o lagt en rostgrund. Ska jag dra på ett lager sprayspackel eller ska jag ta vanlig grund/filler för att få igen smårepor o skit från slipningen som syns lite här o där? Har hört att spraypsackel inte ska va bra?

Håller på o slipar
Bild

rostgrund lagd
Bild
av slayer
Igår o idag har jag pysslat lite med plåten till mina mätare. Den passar perfekt :) sitter nu o funderar på om det verkligen ser bra ut sådär :? ska nog lacka den mattsvart så får man se sen hur det ser ut. Sen ska man koppla in dem också hehe måste få reda på va dem menar med acc. Funderar även på om man ska borra lite hål runt om mätarna för att få kvar lite av ventilationen där :) Kan ju bli snyggt om man gör någon design o sätter nått när bakom. Ska nog sätta mig o skissa på det. Här kommer lite bilder som vanligt :wink:

Här ska det kapas o borras lite
Bild
Börjar likna något :)
Bild
Mätaren passar :) Ska bara runda av hörnen lite o så
Bild
Den passar perfekt men något saknas
Bild
Sådär ja
Bild
Bild

Kom gärna med kommentarer om vad ni tycker :)
Användarvisningsbild
av Nexus
första intrycket säger mig att jag vill ha ut ramen så den ligger jämns med brädan men å andra sidan så ligger ju mätarna jämns med, hucket som stucket vilket som skulle vara bäst i mina ögon alltså :roll:
sen skulle det nog fungera med t y p 3st 10mm hål på vardera sida om mätarna för att få lite luft :D

PS: Trevligt att du numera har rätt st på bilderna :-)-)
av slayer
Jo tror jag ska testa att såga till en spånskiva o klä in i biltemas konstläder o sätta så den är jämns med mätare/resten av panelen. Funderar också på att fixa till några hål eller nått så man får lite kvar av ventilationen, kan ju va skönt o ha på somaren 8)

Sådär nu är elen till mätarna kopplade :D Dom funkar också 8) Ska montera givaren till laddtrycket imorgon sen väntar jag på adaptern vid oljefiltret till oljetryck o temp. Slangen till orginal laddtrycksmätare va det nästan hål på då den legat o skavt mot kopplingspedalen/armen haha.

Ser bra ut 8)
Bild
av slayer
Tog bort plasten under ratten o där fanns det en lös kontakt som inte används o där blev det 12v när jag vred på nyckeln så jag kopplade in mig på den :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 29
Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Två lambdasonder på 65k / 26år, […]

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. Al[…]