Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Eirike93
En LED-ramp i nedre gallret under plåten hade säkerligen gjort mycket, även xenon i original helljus :)
Användarvisningsbild
av grillchips
Såhär kan den se ut med Thalassa-fälgar! ;)
Bild
Användarvisningsbild
av MartinB82
grillchips skrev:Såhär kan den se ut med Thalassa-fälgar! ;)
Bild
Tack Hyrbil/grillchips :-)-)
Blev inte alls dumt. F#n nu blev jag ju inte mindre sugen på nya fälgar.
Detta tåls allt att fundera på :mrgreen:
Blir kanske nytt rekord i fälg byte, dom andra satt på i två veckor å hann rulla 30mil, så det kanske är dags för byte :D
av Eirike93
MartinB82 skrev:Tyvärr brukar ljusbilden bli väldigt dålig med konvertering i helljusen,
å led ramperna väldigt dålig räckvidd.
Dom led ramperna som är bra är väldigt dyra.
Dom billiga är oftast väldigt bra på pappret, men har ofta fantasi lumen.
Nåja, jag tycker då ljusbilden inte tagit skada av konvertering - nyaste bilen jag själv bytt på är en XC90 -06.

Allt beror på vad man tycker är dyrt, jag tycker inte 2-3000 är så himlans mycket om det lyser bra, och då pratar jag om en 22" ramp från Sverige :)
Användarvisningsbild
av grillchips
Hahah! :D Jag sänkte henne en aning, men det var ett ganska behagligt gap i hjulhusen så det var inte många millimeter där. Blev på snudd på tuck nu. :lol:
Storleken bööör vara på snudd till 20", jag utgick från dina Ixion och lät dessa täcka, sedan mörkade jag dom pyttelite då originalbilden innebar tokputsade katalog-fälgar så det såg bara bisarrt ut.

Det verkar ha varit ett tillval till XC90 om jag förstått google rätt, funkar de på V60?
Användarvisningsbild
av MartinB82
Eirike93 skrev:
MartinB82 skrev:Tyvärr brukar ljusbilden bli väldigt dålig med konvertering i helljusen,
å led ramperna väldigt dålig räckvidd.
Dom led ramperna som är bra är väldigt dyra.
Dom billiga är oftast väldigt bra på pappret, men har ofta fantasi lumen.
Nåja, jag tycker då ljusbilden inte tagit skada av konvertering - nyaste bilen jag själv bytt på är en XC90 -06.

Allt beror på vad man tycker är dyrt, jag tycker inte 2-3000 är så himlans mycket om det lyser bra, och då pratar jag om en 22" ramp från Sverige :)
Dom ramperna jag kollat på i liknande storlek har legat på ca6000kr
Har ljusmätt några billigare varianter för att kollat på jobbet, inte varit mått som jag varit imponerad av. Men det finns säkert sådana som prestera riktigt bra också.

Kan va att jag är lite yrkesskada när jag tittar på ljus, då jag jobbar med ljus för fordonsmarknaden. :D
av Eirike93
MartinB82 skrev:Dom ramperna jag kollat på i liknande storlek har legat på ca6000kr
Har ljusmätt några billigare varianter för att kollat på jobbet, inte varit mått som jag varit imponerad av. Men det finns säkert sådana som prestera riktigt bra också.

Kan va att jag är lite yrkesskada när jag tittar på ljus, då jag jobbar med ljus för fordonsmarknaden. :D
Det är klart, i den prisklassen är det ju ännu bättre ramper :)
Jag har inte så mycket att jämföra med, mer än andras omdömen av dessa ramper - men det verkar vara en mycket bra uppgradering och möjlighet till diskret montering.
Annars kan du smacka dit en 40" på taket! :mrgreen:
Användarvisningsbild
av MartinB82
grillchips skrev:Hahah! :D Jag sänkte henne en aning, men det var ett ganska behagligt gap i hjulhusen så det var inte många millimeter där. Blev på snudd på tuck nu. :lol:
Storleken bööör vara på snudd till 20", jag utgick från dina Ixion och lät dessa täcka, sedan mörkade jag dom pyttelite då originalbilden innebar tokputsade katalog-fälgar så det såg bara bisarrt ut.

Det verkar ha varit ett tillval till XC90 om jag förstått google rätt, funkar de på V60?
Då bilen inte är sänkt, jag tycker den är hög, så måste ju xc fälgar vara utmärkt val :lol:
Skilljer 1mm på et måttet, samt är 0,5" smalare så ska det inte vara några problem, är dock inte säker på centrum måttet, men går ju alltid att sätta in en centrumring.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 20
Batmacs Model 3 2020 - Enemy - såld

:-) Grattis! Vad blir det nu då? :-)

Vill minnas att min 854 automat vägde runt 87[…]

230fk går snålt

Ja då borde det ju vara LMM, den ska ju ha k[…]