Haha.. Så kan man ju med tycka ;)
Ja de där har jag något svag minne av att jag har kollat igenom iaf.
En röd lampa tändes kort efter att man tittat i backspeglen och såg ett vitt moln. svängde av och parkerade. lite surt men faktiskt så är jag inte direkt nerlåter över det hela mer än att de kanske vart lite dyra reservdelar.
Klibbigt vart det. Trodde att turbon hade gett med sig så fick bogserings hjälp av Conny världes goaste skåning och hjälpsam så drog vi iväg bilen till ett garage. Vi lastade in ett par turbo's vi hade liggandes och morgons eftermiddag/kväll att planera in ett turbobyte.
Inte läcker det dåligt häller... hehe
Efter att ha tittat lite så blev jag fundersam då jag tyckte det kom från toppen istället. Men efter att ha rivit lite slangar och filterboxen så kom det en liten lättnad att det var den övre värmeslangen till värmepaketet som hade gett med sig lite.
Skarvade ihop det så gott det gick med det man hittade i alla tänkbara ställen.
hinkade i vatten och lät den stå på tomgång tills den vart riktigt varm. Höll vattnet iaf. kanske att turbon vitryker lite.
Bytte ut de fula blå skitslangarna som någon tidigare ägare satt dit. De var ju fan sämre än original och enligt mig så borde de ha sugits ihop rätt enkelt. Hittade lite slang som var bättre. Blir ett slangbyte senare men det funkar iaf.
Kom hemåt och ser en svag vatten rand i backspegel. Fortsätter en bit och senforsar det bara. Jag tror inte toppen tog skada för jag stannade till och tyckte ihop slangarna då den delat sig vid skarven och hinkade i massor med vatten.
Sen vart runt halva stan och letade efter en passande slangnippen/skarvmuff eller något men helt jävla omöjligt att hitta. Hittade en lämplig skarv på Swedol som ska tåla 175grader gjord av delrin. Efter att ha pressat bilen lite så verkar det hålla. Var även inne på Volvo och beställde nya slangar som kommer i veckan.
Så såg den jävlen ut iaf