Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

iofs så är jag skapligt trött på skiten nu så den får bli kallad lik.

hållt på pillat med tändningen och förgasare i 2 dagar nu.
Men tror jag kommit fram till att det inte var någon vidare bra idé att ta förgasaren från b21an eftersom den aldrig gick nå vidare med den förgasaren.
Ska försöka hitta mig en pierburg eller en annan stromberg och hänga på istället.
För just nu så dricker den 3,5L/milen och det är inte speciellt roligt. :(
nu jädrar.

Fick en hel kartong med förgasare av en polare.
Däribland låg 2-3 skapligt funktionsdugliga Stromberg och en skapligt fin SU från en b21 som enligt polaren ska fungera utmärkt.
Men tog och satte dit en strombergare igen bara för att prova. Och vips så gick den som en klocka.
Tomgång och hela fadderuttan fick jag på en gång också :D :D

Bild

Så fick för mig att ut å prova en sväng, går som den ska, förutom lite misständningar ibland vid gaspådrag.
Men det fixar sig nog genom att justera tändningen lite sen.
Åkte ner till macken å tanka i några liter, för att va säker på att den förra förgasaren som drack som en v8 inte hade druckit upp allt.
Och ja, den går som en klocka somsagt, lite finjustering på tändningen så kanske det kan bli riktigt bra.
Märkte även att tempmätaren måste visa fel, då den går upp å lägger sig strax under röda nästan direkt.
Redan provat åtgärda det men utan resultat, den kokar ju inte så det är väl bra iaf.
Inte nog med det, förrut idag så tänkte jag åka till skroten och hitta en förgasare, men dom hade sålt iväg alla förgasarmotorer till negeria.
Så jag åkte till grannkommun och deras skrot, men där var det stängt.
Och så var jag även till mekonomen och hämtade ut en skärmkant som skall bytas på biln, kul att den fått sig en jävla fraktskada..
Så hela framdelen av skärmkanten är helt ihoptryckt, tur att det bara är halva skärmkanten som behövs bytas.

Mycket jobbig text där, får väl se om jag hinner med att komma in i verkstan nå i helgen för att påbörja rostlagningarna.
:wink:
  • 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42

Hur löste sig det här problemet?

IMG_2421.jpeg

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]