Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
Tomas88 skrev:Okej ingen mutterknackare alltså men hur funkar en sån.

Slår den och vrider samtidigt eller?
Nej :!: den slår bara fram och tillbaka :P
Användarvisningsbild
av Tomas88
Ha ha ha Grammse. Där var du lustig. :wink:

Men är det så att den slår in ett spår som sen vrids samtidigt som den slår då alltså?
Användarvisningsbild
av eccy243
Nej. Det är precis som Grammse säger. Den slår, slår, slår och slår... Så hårt och så effektivt att den utan svårighet knackar av en M10-bult.
Användarvisningsbild
av eccy243
Man behöver ju inte hålla på och knacka tills den går av, man kan ju dosera lite lagom. Typ knacka på den så den skakar loss, sen lossa med verktyg.
Användarvisningsbild
av Tomas88
~Kalle~ skrev:Eller så köper du en skruv/mutterdragar, Enkelt! :wink:
Tror du det skulle funka med en sån? För i så fall ska jag försöka låna det. Min vän TheBree här på forumet har nämligen införskaffat en sån här: http://www.biltema.se/products/producti ... mId=133596

Grejen är det att det står "Vridmoment: Max. 310 Nm" och jag undrar om inte jag har kommit upp i det momentet. Fast jag kanske resonerar fel? Det kanske är att det slår hela tiden som gör det.
Ska bara se till att skaffa en krafthylsa storlek 13 i så fall också.
Användarvisningsbild
av Nexus
Fluffen skrev:Glöm inte att det är lätt att dra av skruven med en mutterknack.
Jag då är det lättare dosera med handkraft, lossa ,dra åt,lossa smörja dra åt o s v.... Mutterpicka trod jag kommer dra av bulten om den släpper. tyvärr :(
annars kan du sätta dit en hylsa och slå på den så kanske rosten i gängorna rör på sig så bulten släpper :)
  • 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 137

Extremt varma dagar skulle det kunna bli skillna[…]

Visa din semesterbil(d)

Får det vara 95, 96, 98 eller diesel helt ut[…]

Vad skönt, jag ska ut i justera kopplingsvsje[…]

Intressant detta med att man som privatperson tyck[…]