Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av garinge
Lillarapunzel skrev:
garinge skrev:fast frågan är väl vem som kör skodan, för du hade inget körkort sa du ju :P
Min privatchaufför aka. Pappa :mrgreen:
hehe okej, när ska du ta styrlappen då? friheten är enorm att kunna åka vart man vill, när man vill :P
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:
DayDreamer skrev:Ja Blå klarar säkert 100mil men kamremmen kommer nog att säga hej då och tack för detta livet ganska snart synd bara att kamremmen ska mörda motorn också :roll:

Du får som sagt ta Skodan istället det kanske slutar med att du säljer Blå och köper en Skoda istället :lol: :wink:
Det var det jag menade, kamremmen lär ju knappast klara 100 mil till :lol:

Haha fick ta skrotvraket till Skodan ist. Haha och never ever att jag köper en Skoda!!
Ne gud nej den klarar väl knappt ens 100m innan det smällar till :|

Lillarapunzel skrev:Nej, jag är inte paranoid, bara nyfiken kan jag börja med att förtydliga. Och ja, jag åker i Skrot-Skodan (Octavia Combi TDI 4x4 -14) nu.
Är påväg ner till Kalmar nu, och stannade för en stund sedan på OKQ8 i Söderköping. Där stod också en jättefin 850 GLT, mörkgrön. Föraren var en kille i +/- 20 års åldern. Som hejjade och log åt mig, när jag tittade på hans 850 :D :shock:
Så började tankarna snurra...Undrar om han läser den här tråden (med tanke på hur många visningar den har lär det ju vara mångdubbelt fler som läser än skriver här) och typ "kände igen" mig? För "Lilla Rapunzel" är nämligen en rätt bra beskrivning av mitt utseende också...

Nää, bara en liten nyfiken tanke från min sida... :)
Ja det är nog mycket möjligt att han är här inne och läser i din tråd :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Ne gud nej den klarar väl knappt ens 100m innan det smällar till :|
Ett under om den överlever starten ens...
Hehe ja, remmen kanske har smält av nu när den stått still :roll:
av Lillarapunzel
garinge skrev:
Lillarapunzel skrev:
garinge skrev:fast frågan är väl vem som kör skodan, för du hade inget körkort sa du ju :P
Min privatchaufför aka. Pappa :mrgreen:
hehe okej, när ska du ta styrlappen då? friheten är enorm att kunna åka vart man vill, när man vill :P
När jag har tid, någon gång i framtiden? :roll:
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Ne gud nej den klarar väl knappt ens 100m innan det smällar till :|
Ett under om den överlever starten ens...
Hehe ja, remmen kanske har smält av nu när den stått still :roll:
Haha kanske den där killen har gjort. Who knows... :D
Haha skräm inte livet ur mig nu! :-O) Kamremmen kan väl inte ens smälla när bilen står still?
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev: Haha kanske den där killen har gjort. Who knows... :D
Haha skräm inte livet ur mig nu! :-O) Kamremmen kan väl inte ens smälla när bilen står still?
Hm kan och kan klart att den kan det har den nu har varit och släpat på löprullen eller spännrullen om den har skärt vilket vi inte vet, så har remmen blivit tunnare och tunnar och remmen ligger ju i spänn hela tiden så ja det är ju inte omöjligt att den kan gå av medans den står still. Detta är helt ofarligt så länge inte någon är där och vrider på starten för då är det kört.
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:
Hm kan och kan klart att den kan det har den nu har varit och släpat på löprullen eller spännrullen om den har skärt vilket vi inte vet, så har remmen blivit tunnare och tunnar och remmen ligger ju i spänn hela tiden så ja det är ju inte omöjligt att den kan gå av medans den står still. Detta är helt ofarligt så länge inte någon är där och vrider på starten för då är det kört.
Jag har blivit nog skrämd idag (inte pga. dig eller någon här, jag kan säga i PM!), det räcker med spökhistorier nu :-O)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:
DayDreamer skrev:
Jag har blivit nog skrämd idag (inte pga. dig eller någon här, jag kan säga i PM!), det räcker med spökhistorier nu :-O)
Ok tur att det inte är vi som har skrämt dig då :D
  • 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 159

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]