Strömmatningen till radion är en egen och strömmatningen till belysningen är också en egen. Rosa kabel till bakrundsbelysningen allt som går via reostaten (där du ställer ljusstyrkan) har rosa kabel.
Ja du får ut med radion och ruska om kabelhärvan och se ifall det blir någon skillnad.
Kom att tänka på nu att det är två strömmatningar till radion den ena är det konstant 12volt på och den andra är det 12volt på när du vrider startnyckeln till radio läget (1).
DayDreamer skrev:Strömmatningen till radion är en egen och strömmatningen till belysningen är också en egen. Rosa kabel till bakrundsbelysningen allt som går via reostaten (där du ställer ljusstyrkan) har rosa kabel.
Ja du får ut med radion och ruska om kabelhärvan och se ifall det blir någon skillnad.
Har ruskat om härvan ordentligt och det blev ingen skillnad.
Testade även att koppla in den kontakten utan att ha härvan och det var samma sak. Bara belysningen funkar. :roll:
Har inte orkat testa med gamla stereon än, då jag kom hem rätt sent idag.
Utan spannmål, Inget mjöl!
Utan bönder, Inget bröd!
Du kan ju även prova att koppla direktström på stereon, se om den hoppar igång då. Gör den det så är det ju något fel på tändnings-kabeln, gör den inte det så är det fel på stereon.
DayDreamer skrev:Strömmatningen till radion är en egen och strömmatningen till belysningen är också en egen. Rosa kabel till bakrundsbelysningen allt som går via reostaten (där du ställer ljusstyrkan) har rosa kabel.
Har ruskat om härvan ordentligt och det blev ingen skillnad.
Testade även att koppla in den kontakten utan att ha härvan och det var samma sak. Bara belysningen funkar. :roll:
Ok. Förresten kan du mata ut cd-3 växlaren? Det ska gå även om radion är avstängd och nyckeln urtagen från tändningslåset.
Kom att tänka på en till sak. Det kan ju vara något utav J-reläerna vid säkringsboxen som har gett upp. Kommer inte ihåg om bägge reläerna är till för radioläget eller om en är till tändningen. Iaf kolla om det är några mer funktioner i bilen som inte fungerar. Fungerar allt som det ska så är det ju något med radion.
Kolla så att kontakterna till förstärkaren sitter ordentligt i, för jag tror att strömmen går via den innan den går till radion. Du kan ju även testa att koppla in radion direkt från bilens kablage dvs så som din Sc-805 var kopplad innan du satte i kabelhärvan för förstärkaren.
Bonden1989 skrev:Har ruskat om härvan ordentligt och det blev ingen skillnad.
Ok. Förresten kan du mata ut cd-3 växlaren? Det ska gå även om radion är avstängd och nyckeln urtagen från tändningslåset.
Kom att tänka på en till sak. Det kan ju vara något utav J-reläerna vid säkringsboxen som har gett upp. Kommer inte ihåg om bägge reläerna är till för radioläget eller om en är till tändningen. Iaf kolla om det är några mer funktioner i bilen som inte fungerar. Fungerar allt som det ska så är det ju något med radion.
Kolla så att kontakterna till förstärkaren sitter ordentligt i, för jag tror att strömmen går via den innan den går till radion. Du kan ju även testa att koppla in radion direkt från bilens kablage dvs så som din Sc-805 var kopplad innan du satte i kabelhärvan för förstärkaren.
Har nu kopplat in min SC-805 och den startade direkt. Kopplade in den till förstärkare och allt. På SC-901 lyser inte ens larmdioden. Detta tyder enligt mig på att något hänt med stereon. :(
Nej, jag kan inte mata ut CD-växlaren. Har dock fått ut skivorna nu med hjälp av den här videon:
Kassettbandet vet jag dock inte hur jag ska få ut...
Reläerna i motorutrymmet? :| De går väl inte till radion? Enligt vad jag kunde läsa under locket gick det enda det stod ett J på till startmotorn... Det och ett till var lite svart uppe på stiften mot själva reläet, men det verkade inte vara något fel på det. :???:
Jo, jag har testat att koppla in utan härvan. Det skrev jag i svaret du citerat här, men jag kanske uttryckte mig dåligt...
Ska höra med Liljas vad de tror att det kan vara, men det går väl knappt ihop sig att laga sånt här... :roll:
Utan bönder, Inget bröd!
Usch så trist att radion var tvungen att gå sönder. Tror tyvärr att liljas inte heller har någon aning om vad det kan vara utan du får nog svaret köp ny radio.
Vet inte men det sitter inte någon säkringen i radion?
Reläerna kan du skiva i nu då den andra radion fungerade.
DayDreamer skrev:Usch så trist att radion var tvungen att gå sönder. Tror tyvärr att liljas inte heller har någon aning om vad det kan vara utan du får nog svaret köp ny radio.
Vet inte men det sitter inte någon säkringen i radion?
Reläerna kan du skiva i nu då den andra radion fungerade.
Tror inte heller det sitter någon säkring i radion.
Ja, det var inte roligt att den gick sönder. Gav ju trots allt 1900:- för den. :roll: Dock inkl. förstärkare och kabelmatta och dessa fungerar även med 805, så lite bättre ljud har jag ju!
Får se om jag hittar någon ny, eller om jag helt enkelt skiter i det... :roll: Säljer kanske av grejerna till centerhögtalare och det på tradera och behåller förstärkaren.
Det till c-högt. är ju ändå inte komplett, men vi får se... :|
Utan bönder, Inget bröd!
Men eftersom att radion verkar helt död så är det väl bara att skruva isär den och se efter ifall det är någon säkring inne i den eller om du ser någon lödning som är dålig :) inte för jag vet om det är ett h-vete att få isär den men det märker du väl
Ja ljudmässigt så är det ju samma ljud eftersom att du kör SC-805 via förstärkaren :D
Det var väl en hel del saker som du fortfarande behöver för att få det komplett om jag minns rätt? Ska du sälja det så är jag i så fall intresserad av surroundboxen om inte priset är allt för högt :)
Började med att montera dit kablaget till extraljuset som jag köpte av DayDreamer. Tog sitt lilla tag innan jag gjorde det... :roll:
Nu är det i alla fall inkopplat och funkar som det ska.
Efter det så tog jag och monterade dit mina stänkskydd bak. Sitter dock bara på den översta och understa niten. Fick inte dit tången vid mittenhålet utan att ta bort hjulet.
Ska försöka fixa det på jobbet imorgon, när jag har tillgång till en domkraft och riktiga verktyg!
Tog en bild på stänkskydden, men den blev suddig så ni får vänta med att se dom... :roll:
Utan bönder, Inget bröd!