Tomas88 skrev:Brainded skrev:Säg gärna vad du tycker om torkarna.
Jag köpte sådanadär från biltema och blev fullkomligt tokig. Vid dugg så var långsammaste intervalläget för snabbt då det bara gnisslade. Vid rejält regnande var intevalläge ok, snabbare så gnisslade dom.
Vid det värsta skyfall du kan tänka dig så gick det att öka på dom ett snäpp men gå upp på snabbaste var inte att tänka på.
Till sist så vaxade jag vindrutan och gav dom en andra chans, det hjälpte inte helt utan det krävdes också att dom fick nöta in sig för att bli ok.
Det blir definitivt inte sådana nästa gång det är dags att byta.
mvh
Anders
Angående de nya flata Biltematorkarna då.
Idag så var det ett jäkla regnväder bitvis när jag körde hem, så nu är de ordentligt testade. Hittills har jag bara positivt att säga har aldrig hört något gnissel eller annat oljud. Dock så är det ju lite svårt att nu säga om de är bättre än vanliga, det får man väl vänta med att avgöra tills en bit in på vinterna. Men de torkar jäkligt fint i alla fall.
Jag vet att min vän TheBree har likadana inhandlade samtidigt så han kanske har en kommentar också.
Jag håller med Tomas. Än så länge torkar de skit bra. Kan absolut inte klaga någonting. Men som sagt, vi får vänta och se tills salt, snö och all annan odåga som kommer med vintern!
Ge oss till årsskiftet så ska nog både jag och Tomas kunna ge ett rimligt betyg.
Än så länge får de 9 av 10 "torkarblad" av mig. Anledningen till att de inte får 10 är att de missar lite på passagerar sidan. Längst ner i hörnan till höger räcker de inte riktigt till pga att rutan går in precis där (den är ju inte helt plan utan är ju lite skålformad). Det är en sådan sak som man kan störa sig lite på. Fast det drabbar ju knappast mig eftersom jag kör 99,9 gånger av 100 som jag sitter i min bil!