Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Lillarapunzel
Gelis skrev:Mardrömmarna kommer att försvinna när du kommer till skott med rem uslingen. Dock så blir det nya otäcka drömmar med avseende på oljan till lådan. :wink:
Varför skulle växellådsoljan bli en mardröm? :-O) Det är väl en av de sakerna som faktiskt alltid fungerat prickfritt på Blå...
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:
Lillarapunzel skrev: Jag kommer snart drömma mardrömmar om den där förbannade kamremmen! (R)
Men det är väl bara bra då kanske du byter remmen ju :wink: :mrgreen:
Hahaha! Men jag har ju inte tid förrens om 1 månad, att ens leta efter verkstadstider :(
Bara inte Blå blir förstörd så får den väl stå tills dess. Annars får jag väl vira några varv silvertejp runt alltihop *ironi* :roll:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:
DayDreamer skrev:
Lillarapunzel skrev: Jag kommer snart drömma mardrömmar om den där förbannade kamremmen! (R)
Men det är väl bara bra då kanske du byter remmen ju :wink: :mrgreen:
Hahaha! Men jag har ju inte tid förrens om 1 månad, att ens leta efter verkstadstider :(
Bara inte Blå blir förstörd så får den väl stå tills dess. Annars får jag väl vira några varv silvertejp runt alltihop *ironi* :roll:
Åk till Biltema och köp en Haynes gör det självbok till 850, sen är det bara att du läser där hur man byter kamremmen :mrgreen:
Ett telefonsamtal till Bilia tar väl inte upp för mycket av din tid eller? :)
av Lillarapunzel
Daydreamer:

Hahaha ska jag, som aldrig tankat en bil, inte kan hälla i spolarvätska, och tills igår inte ens visste vad motorolja var, byta kamremmen själv?! (R) (R) (R)

Nej, men då gäller det ju att inte glömma bort det hela tiden också.... :lol:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:Daydreamer:

Hahaha ska jag, som aldrig tankat en bil, inte kan hälla i spolarvätska, och tills igår inte ens visste vad motorolja var, byta kamremmen själv?! (R) (R) (R)

Det går nog bra :) det värsta som kan hända är ju bara ett totalt motorhaveri :wink:

Nej det är ju det :mrgreen:

BYT KAMREMM!!!!!!!!!!!!!!!!!
Användarvisningsbild
av White
Lillarapunzel skrev:
Gelis skrev:Mardrömmarna kommer att försvinna när du kommer till skott med rem uslingen. Dock så blir det nya otäcka drömmar med avseende på oljan till lådan. :wink:
Varför skulle växellådsoljan bli en mardröm? :-O) Det är väl en av de sakerna som faktiskt alltid fungerat prickfritt på Blå...
Men byt oljan ändå! Lådan mår inte bra om oljan är cola-färgad och full av stoft! Oljan ska vara klarröd och se ut som hallonsaft.
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:
Lillarapunzel skrev:Daydreamer:

Det går nog bra :) det värsta som kan hända är ju bara ett totalt motorhaveri :wink:

Nej det är ju det :mrgreen:

BYT KAMREMM!!!!!!!!!!!!!!!!!
Haha, motorhaveri om något är väl illa! :lol:

Jag ska, inom sinom tid. Helgen 18-19 juni så börjar jag iaf ha lite luckor i min planering, så till den milda grad att jag åtminstone kan ägna de minuterna som krävs för att ringa verkstaden.
av Lillarapunzel
White skrev:
Lillarapunzel skrev:
Men byt oljan ändå! Lådan mår inte bra om oljan är cola-färgad och full av stoft! Oljan ska vara klarröd och se ut som hallonsaft.
Oj :-O)
Mycket att fixa på lilla Blå då...
Användarvisningsbild
av White
Vet inte hur det exakt ser ut på 850, men det borde ju sitta oljekylare till lådan på den. Det enklaste är att lossa returröret från kylaren och trä en slang på anslutningen
på kylaren och ner i en dunk. Kör ut liter för liter och fyll på samma mängd ny olja under tiden, en baggis att göra men det tar lite tid.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Automatoljekylaren sitter i den vanliga kylaren, på vänster sidan.

Vad händer om du inte byter oljan... Ptja, bilen slutar driva till slut, och/eller slirar sönder lamellerna, och då blir det växellådsbyte för bortåt 10lök på verkstad.
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 159

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!