Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Bonden1989 skrev:
DayDreamer skrev:Se där gött att du hittade den tillslut :D :-)-)
Ja, det var riktigt skönt. :D
Nu väntar jag bara på ett par paket denna veckan också. Vingen hamnar visst längre och längre bak på listan... :roll:

Kan ju säga att ett av paketen jag väntar på är ett par begagnade stänkskydd bak. Köpte de för 55:- på tradera, eller det blev 100:- med frakten. Dock fortfarande en stor besparing jämfört med nya... :wink:

Nej, jag kommer inte lacka dom i bilens färg. Tycker inte alls det är snyggt! Gillar när det kommer nåt svart och bryter av, men vi är ju alla olika. :)

Det andra paketet tänker jag inte avslöja innehållet på än... :wink: :mrgreen:
Du får se till att montera vingen för inte kan du ha den liggandes längre nu :) det ska bli spännande att se vad det kan vara i paketet jag har mina små aningar får vänta och se ifall jag har rätt :) 100kr totalt för stänkskydd bak var ju ett överkomligt bra pris :D

Nej eftersom att du har en mörk bil så spelar det inte någon större roll om du lackar dom eller ej.
Användarvisningsbild
av Bonden1989
Var och hämtade stänkskydden igår. Tyckte de såg lite grå och tråkiga ut. :|
Foto0237.jpg
Foto0237.jpg (870.96 KiB) Visad 420 gånger
Stack förbi Biltema när jag varit och tankat eftersom jag ändå var i stan. Skulle ha lite grejer till täckpluggarna. Fick då syn på en flaska med svart plastfärg och tänkte att jag kan ju testa! :) Den var ju inte så dyr heller! :wink:

Nu har jag varit ute i garaget och sprejat stänkskydden ikväll och är helnöjd med resultatet. Funderar nästan på att plocka bort de främre och spraya de också! :D
Foto0238.jpg
Foto0238.jpg (560.43 KiB) Visad 420 gånger
Foto0239.jpg
Foto0239.jpg (596.29 KiB) Visad 415 gånger
Vad tycker ni? :wink:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Hm eftersom att du har en mörk bild så kommer nog dom svartlackade göra sig bäst.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Bonden1989 skrev:Fick brev från Värmland idag. :)
Innehöll kabelhärva till extraljuset. Får se när jag orkar trycka dit den... :roll: :wink:
A så gött att den kom fram utan bekymmer :D
Har precis varit och hämtat lite paket till bilen. :D
Foto0241.jpg
Foto0241.jpg (639.83 KiB) Visad 425 gånger
Foto0242.jpg
Soroundbox
Foto0242.jpg (819.81 KiB) Visad 427 gånger
Foto0243.jpg
Centerhögtalare
Foto0243.jpg (618.03 KiB) Visad 426 gånger
Centerhögtalare och sorrundbox köpte jag på bildelsbasen och brädan på blocket. Därav så är det olika färger på det. :wink:
Foto0244.jpg
Foto0244.jpg (573.86 KiB) Visad 424 gånger
Bättre skick än DayDreamers högtalare? :wink:
Foto0246.jpg
Foto0246.jpg (587.91 KiB) Visad 426 gånger
Dock har magneten släppt. :( På de senare satt de fastskruvade istället. Är tydligen inget ovanligt att de släpper på dessa... :roll:

Dock har jag varken fäste för boxen eller kabel mellan högtalare och stereo. Jag hoppas att Volvo fortfarande kan få fram kabeln, men det är mycket sånt som utgått tror jag... :roll:

Monteringen får alltså vänta tills jag har alla grejer! :???:
Haha jag har dom sakerna du behöver och du har dom sakerna som jag behöver :lol:

Säg inte att du gav 100 spänn för den där högtalaren för jag antar att det var samma högtalare för vad jag såg så fanns det bara en enda sådan på bildelsbasen.
Jaha, nu la radion av för mig... :evil:

Fick inte den att fungera alls i morse. Den lyser, men går inte att starta upp. Displayen tänds helt enkelt inte. :|
Någon som vet vad det kan vara för fel?

Säkringarna är hela överallt, men jag vet att kabelmattan var lite sliten på ett par ställen. Eftersom bakgrunden lyser på den så tror jag ju inte att det är kabelmattan det är fel på, då det uppenbarligen kommer fram ström till radion... ??:-/ Troligare att det är själva radion då!

Ska montera dit min SC-805 sen och se om den startar som den ska...

Börjar ärligt talat bli lite trött på bilen nu!
Tyvärr, för jag älskar verkligen min bil men när det är fel på den stup i kvarten blir man lite le på den... :roll:

Skulle jag skriva upp alla felen jag har på den nu, skulle det nog ta upp en hel sida av denna tråd...
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 55
V70N Facelift Xenonlampor

Sonen fick nedslag på A traktorn ”otil[…]

C40 körkomfort.

Sedan några veckor kör jag en C40 fwd -[…]

Med hjälp av elschema, ett nytt iso kablage s[…]