Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Hm varför har jag inte tänkt på att lossa värmeplåten för (S) Har haft lös den tvågånger i år och ingen skruv ha gått av än :lol:
Användarvisningsbild
av Nexus
Ta ett snack med webbmaster han jobbar ju på skruvat...... Men använde du rabatt coden på forumet så förstår jag att de inte ville ändra till kampanj priset.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Var ingen ide att ta av värmeskyddsplåten kom åt lite bättre men det sitter en turbo i vägen nu :roll: blir helt enkelt så att man får vänta på att få tillgång till en lyft :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Nexus skrev:Ta ett snack med webbmaster han jobbar ju på skruvat...... Men använde du rabatt coden på forumet så förstår jag att de inte ville ändra till kampanj priset.
Japp använde rabatt koden härifrån forumet så kan kanske förstå dom varför dom inte ville ändra :|
Att det aldrig tar slut, nu har hjullagret vänster fram fått för sig att gå sönder eller ja det började väl att ge upp redan tidigt i somras men det är först nu som jag har ett jävla ljud i bilen. Så när jag kom hem idag passade jag på att hissa upp framänden och känna och ja visst var ett par riktigt kraftiga vibrationer vänster fram. Hörde på Volvo och dom skulle ha 1900kr ungefär för ett nytt lager :shock: :evil: jaha det var dom pengarna det suck :(, kollade på skruvat nu och dom ska ha 1200 kr ungefär men vet inte om jag vill handla något mer därifrån när dom inte kan ens kompensera en för fördröjningar från senaste beställningen. Sen hittade jag det här hjullagret från merbil.se och ja prisvärt det är det 699kr :D . Ser ut att det ska vara det här lagret till min bil http://www.merbil.nu/store/p/s-70-19230 ... c-i-219775 Någon som vet om det här är rätt lager? Vet ej om det skiljer på lagren från tidiga modellen med mutter istället för skruv som det är på min. Tycker ju att något borde det skilja mellan dom :???:
Hmm... Tror inte det är någon skillnad på framlagren oavsett årsmod... Mitt lager kom iaf med både självlåsande mutter(~96-99), ikke-låsande mutter(<~96, knackas fast istället) samt bult som 99-00 har.

White skrev:Det var inget dåligt pris för ett hjullager! :???:
Det är ju inte bara själva lagret man byter på dessa saker, utan man byter hela hubben så att säga. Lagret är alltså inte löst, utan sitter inuti hela paketet.
Någon som vet om det är samma splines på S70 97-98 och S70 99-00? Eller skiljer det något tänkte mest på efter som det är mutter upp till 98 sen 99 är det skruv. Hörde att det kanske inte skulle vara samma vill bara få bekräftat innan jag beställer :D.
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 252

Jag har fått byta två ABS-givare p&ari[…]

God afton, gott folk! Har enligt bilbesiktningen […]

En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen!