Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:White:
Frågade pappa, vanliga motoroljan är det inget konstigt med. Däremot växellådsoljan ser ut som "grusig Coca-Cola" i konsistensen, och har aldrig blivit bytt.
Ja oljan till automat lådan ska vara röd som hallonsaft, och nej du kan inte hälla i hallonsaft :wink: Att oljan blir brun till automatlådan är väl ett tecken på att den har gått varm/aldrig varit bytt? Kan faktiskt inte så jäkla mycket om automatlådor :mrgreen:
Lillarapunzel skrev:Just det, ser nu att jag glömt berätta en sak.
För några veckor sedan hade ju någon/några roat sig med att bryta i bak-nummerplåten vid inte mindre än 2 tillfällen. Idag upptäckte jag att någon varit och brutit vid låset på förardörren, så det är alldeles buckligt i kanten, och inredningen på dörren är sönder-repad :-(O) :-(O) :-(O)
Vad är det för några jäkla tattare som håller på och sabbar bilen för dig :( Du kanske ska skaffa larm till bilen ta gärna en tuta från ett tåg eller båt så att idioterna blir döva när larmet ljuder :mrgreen:
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:
Frågade pappa, vanliga motoroljan är det inget konstigt med. Däremot växellådsoljan ser ut som "grusig Coca-Cola" i konsistensen, och har aldrig blivit bytt.
Ja oljan till automat lådan ska vara röd som hallonsaft, och nej du kan inte hälla i hallonsaft :wink: Att oljan blir brun till automatlådan är väl ett tecken på att den har gått varm/aldrig varit bytt? Kan faktiskt inte så jäkla mycket om automatlådor :mrgreen:
Lillarapunzel skrev:Just det, ser nu att jag glömt berätta en sak.
För några veckor sedan hade ju någon/några roat sig med att bryta i bak-nummerplåten vid inte mindre än 2 tillfällen. Idag upptäckte jag att någon varit och brutit vid låset på förardörren, så det är alldeles buckligt i kanten, och inredningen på dörren är sönder-repad :-(O) :-(O) :-(O)
Vad är det för några jäkla tattare som håller på och sabbar bilen för dig :( Du kanske ska skaffa larm till bilen ta gärna en tuta från ett tåg eller båt så att idioterna blir döva när larmet ljuder :mrgreen:
Hahaha det förstod jag också!

Ja, man börjar ju undra vad det är för idioter... Men jag har ju inte klippt larmet än (inte hunnit!). Kanske var det som skrämde iväg dem :roll:
Användarvisningsbild
av White
Okej! Då är det hög tid att göra en sköljning av lådan, går åt några liter ATF till det.
av Lillarapunzel
White skrev:
Okej! Då är det hög tid att göra en sköljning av lådan, går åt några liter ATF till det.
Vad är ATF? :P
Användarvisningsbild
av White
Lillarapunzel skrev:
White skrev:
Vad är ATF? :P
ATF står för Atomatic Transmission Fluid, alltså Automatlåde olja. :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
White skrev:
Sakta i backarna kamremmen först :wink: :D
Användarvisningsbild
av DayDreamer
White skrev:
Lillarapunzel skrev: Vad är ATF? :P
ATF står för Atomatic Transmission Fluid, alltså Automatlåde olja. :)
Med andra ord hallonsaft för automatlådan :wink: Biltema har ATF-olja och jag tror att den ska vara väldigt bra, servooljan i din bil är också av ATF-typ.
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:
White skrev:
Sakta i backarna kamremmen först :wink: :D
Jag kommer snart drömma mardrömmar om den där förbannade kamremmen! (R)
av Gelis
Mardrömmarna kommer att försvinna när du kommer till skott med rem uslingen. Dock så blir det nya otäcka drömmar med avseende på oljan till lådan. :wink:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev: Jag kommer snart drömma mardrömmar om den där förbannade kamremmen! (R)
Men det är väl bara bra då kanske du byter remmen ju :wink: :mrgreen:
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 159

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!