Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Bild
Rost...
Bild
Ska blästra ur och helsvetsa.
Bild

Bild
Tog ur lite plåt som börjat rosta och helsvetstat.
Bild
Och en bild på dragkroken med grundfärgen.
Bild
Och en med svart färg.

Paus i rost lagningen, lagomt nu när kylan kommer.

Bild
Glödstift.

Bild
Sot...

Bild
Ja.

Bild
Men va fan är det där.

Bild
Ingen aning?

Bild

Bild

Bild
Ni skulle ha sett vilket sot moln det blev när jag blåste ur värmeväxlaren med tryckluft.

Bild
Så mycket renare
Bild

Sen när jag skulle provköra värmaren så startade den givetvis inte den bara hoppade till med motorn och pump sen gjorde den inget mer så då började jag riva i kablar och mätte utan någon som helst beskrivning sent och mörkt som det var gick jag in och sov på saken och idag kom jag på att jag hade en pdf med förklaring av styrboxen så den måste jag ju prova så jag vet om den fortfarande fungerar...
Bild
Kretskortet i styrboxen uppkopplat med lysdioden som indikerar utgångar till pumparna, glödstift och fläkt. Och den fungerade som den skulle av en slump så glömde jag ta bort motståndet som simulerar flamvakten vid test nummer två och då gjorde den samma sak som i bilen så nu ska jag lite mer noggrant mäta upp flamvakten och se om det går att öka motståndet lite om det fortfarande strular.
STiligt!!! Dock inget litet rosthål där i skuffen :shock: :(
Har du lagt upp nån montage anvisning på din sida angående "termosburken"? ??:-/
Har eventuellt en på G :wink: (B)
Jag har ju bänt isär skarven så mycket som möjligt mellan pungt svetsarna så det ser större ut än vad det är, bara för att komma åt med sanden annars var det bara ytrost där.

Nej jag har inte fått tag på någon ännu men jag såg att det fanns en komplett värmare på blocket begagnad i original kartong med anvisning för ca 2500:-
Du kommer möjligtvis inte i håg längden på skruvarna till draget? :P
Ska försöka skruva ner det på torsdag och renovera det lite hade jag tänkt :twisted: 8)
Ska nog ta ner mitt drag också och blästra det. Och bygga ett verktyg till det för nuvarande verktyg är en kofot för att demontera kroken :lol:
Kompe: 4st M12x65, 4st M12x30, jag tog 12.9 insex. Jag har monteringsanvisning för dragkrok uppe nu.

Så har jag gjort en ny flamvakt till bensinvärmaren.
Bild
Bild
Bild
Det är bara konturen som jag har kört i CNC svarv resten är gjort i vanlig svarv med borr och planfräs.

Bild
Bågfil och 2x 2mm hål för kabeln.

Bild
Fotodiod 5mm
NPN transistor typ BC547
Bara att kladda igen hålet med svart silikon då.

Bild
Ritning och schema, motståndet är bara för test det sitter redan i styrboxen.
Du ser ut att vara duktig på att måtta 8) Jag brukar köra mellan tummen å pekfingret :lol:
Och det funkar oftast bra de mä :roll: :P :wink:
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 43

Timer wrap-around är ett känt begrepp bl[…]

Kan bromsoken glida fritt på glidpinnar och […]

OM RYSSEN KOMMER

+20 miljoner svalt ihjäl i Sovjet/Ryssland[…]