Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

var fint väder idag så jag lackade hjulhuset och satte dit hjulet igen och tog en utedag istället :)

smort in allt skinn i bilen och tvättat all inredning och rutorna på insidan få se om det blir bättre doft i bilen :D
Bild
så nu knarrar dom ännu värre än vanligt och är hala och goa :lol:
Bild

och naturligtvis ett par solbilder 8)
Bild

ser ju riktigt ondskefull ut ju :lol:
Bild
biltemaglasen passar in riktigt bra. Lär dit med nummerplåten igen snart
Svetsade klart idag (hoppas jag) :D Fick laga på två ställen i hjulhuset på vänster sida och byta en plåtremsa på höger draginfästning men nu hoppas jag att det inte blir fler hål
I stridens hetta (eller ölens dimma :lol: ) så glömde jag ta bilder men slutresultatet finns då dokumenterat. Svetsen ville till och med samarbeta idag såpass att det gick att svetsa underifrån :shock:

Lackat med nån hagmans rostprimer på sprayburk få se hur bra den är då. Ska täckas med body
Bild

Missade en fläck ser jag nu, får fixas i morgon
Bild

Höger draginfästning
Bild

Vänster
Bild

hjulhus
Bild

Bild

Elantennen satt i vägen 8)
Bild

och slutligen en liten varning, kolla så att ni inte lagt nånting just där ni ska svetsa. Moraknivar med träskaft brinner bra :lol:
Bild
Den hade ju ingen rost som bilprovningen hade klagat på än på ett par år men sen hade det nog gått fort. Jag trodde ärligt talat inte heller att den var så rostig när jag började utan hittade mer och mer allt eftersom :roll:
Men nu är den med i matchen ett par år till :P

Varit ute och kittat alla skarvar nu men så kom det en regnskur så det blev en riktig panikkittning mot slutet när jag var ute och höll på med det :lol: Nu ska det få torka sen ska jag nog dra lös volvokroken jag har på automatarn och hänga på så ikväll ska den nog underredsbehandlad bak också.
Har lite rost kvar i mitten sen att fixa men det BORDE vara en dags jobb utan svetsning

Edit: Sen är ju en sån här tråd guld värd den dagen den kan komma att säljas. Bättre bevis på att den är seriöst upplagad än hundratals bilder finns inte :)
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 75
Sensus navigation

Hej. Precis köpt en v70 2016 som inte naviga[…]

Volvo V70N EPA Felkod ECM-640A

Det kan vara omställnings-ventilen till kamax[…]

Vilken mjukvara har ni?