Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Grammse skrev: Sen så har jag tvättat bilen ett dussingånger(högtryck) med mina ÄLG dekaler och de sitter som berget.Ska jag gå in närmare på detalj så ser dekalen ut som en älg med ren horn :wink:
Tomas du har glömd vaxa under sidoblinkersen. Jag lossa min och vaxa under men det resulterade i att ena lamp fästet gick sönder så då blev man ju tvungen köpa nya :oops:
Du ser allt! Hur kunde du se de?

Låter ju bra att de sitter. Men får se om jag vågar lossa blinkersen då.
Användarvisningsbild
av bjompa
Klart stiligt me älgen..
Mina älgar har då inte lossnat nå, å de va ja helt säker på att dom skulle göra eftersom mina är i krom å betydligt sämre än den vanliga tejpen.
Dom vill inte lossna när ja tvättar bilen på jobbet heller me högtryckstvätten vi har till lastbilarna...

Å skärmblinkersen är ju bara ta loss, att den gick sönder på Grammses bil är ju för att den är så jävla gammal.
Användarvisningsbild
av bjompa
Tomas88 skrev:Ja hela två år äldre! Men S/V 40 har väl bättre kvalité än V70 kanske :mrgreen:
Jo ja skulle tro de, holländarna bygger bilarna me mer kärlek.
Användarvisningsbild
av Nexus
Tomas88 skrev:Ja hela två år äldre! Men S/V 40 har väl bättre kvalité än V70 kanske :mrgreen:
ja för det är ju inte exakt samma sidoblinkers :-(O) Klart jag såg att det inte var vaxat under blinkers :D kolla i framkant så ser du svarta prickar /smuts under glaset som är eller var genomskinligt :wink:
Holländarna måste ha en förkärlek för ROST :lol:
Användarvisningsbild
av bjompa
Grammse skrev:
ja för det är ju inte exakt samma sidoblinkers :-(O) Klart jag såg att det inte var vaxat under blinkers :D kolla i framkant så ser du svarta prickar /smuts under glaset som är eller var genomskinligt :wink:
Holländarna måste ha en förkärlek för ROST :lol:
Hahaha.. kom du inte på nått bättre för att vi mobbar dej lite granna för din gamla bil me dåliga skärmblinkers...?
Å du att dom rostar är för att holland ligger under vattnet å då blir ju karossen blöt innan den målas.
Användarvisningsbild
av Nexus
bjompa skrev:
Hahaha.. kom du inte på nått bättre för att vi mobbar dej lite granna för din gamla bil me dåliga skärmblinkers...?
Det var inte blinkersens fel utan handhavande fel :wink: Gör man fel så går de ju sönder :lol:
Tomas :!: Nu när du har stänklappar så kommer bilen inte rosta mera :-)-)
Användarvisningsbild
av Tomas88
Låter bra de grammse, litar på dig då! :wink:

Kom att tänka på de nu att jag har ett hjulhus kvar att behandla. Vore bra att fixa de innan saltet kommer kanske.
Användarvisningsbild
av halmstaden
Efter att först börjat läsa denna tråd idag, läste väl sida 1-5, och någon till, och så sista, och även din "Ny bil"-tråd där slutet som tur var blev gott och inte trollhätskt, så ser jag att du verkligen bryr dig om din bil, Tomas. Vi har ju setts på forumet för övrigt men jag har som sagt inte läst här. Trevlig läsning !
Du har antagligen funderat på att lacka sidolisterna, men det kanske ligger längre fram i tiden? Det bästa du gjort hittills rent estetiskt är ju oken och pos. ljusen på sidorna, de orangea är inte snygga.. Sedan har du gjort mer "under ytan" som förstås är viktigare. :D
För att gå OT så åker man förbi Ljungby lite då och då när man tar sig en tur till Halmstad, (bor i Uppsala), sedan några år åker man ju E4 + 25:an istället för 26:an längs Nissastigen, där de satt upp Plåtpoliser, inte kul. Sen inser man ju verkligen hur bra de är när folk bokstavligen bromsar innan dem.
Ska till halmstad i helgen på tal om det.
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 137
Lambdalampan lyser

Bilen går fett av i nuläget okänd […]

Jag blev utsatt för samma fenomen idag 22/7 2[…]

Volvo 850 Efter kopplingsbytet hängdes trof&[…]

Bränslekrux...