Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:Snälla säg nu inte att du inte har kollat oljan i motorn :shock:
Olja i motor? Ska det vara olja där? :shock:
Visste jag inte...Än mindre var man hittar den oljan isf.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:
DayDreamer skrev:Snälla :) säg att du skojar nu :shock: :shock:
Nej? Ska det vara olja i motorn?! :-O)
Då blir det väl kladdigt???? ?:-/
Ja det ska vara olja i motorn annars så blir det skrot av motorn. Har du instruktionsboken så står det där i hur du kollar motoroljan och hur du fyller på. Men du kollade ju växellådsoljan i bilen din så oljestickan till motorn ser ut som oljestickan till växellådan förutom att oljestickan är röd i handtaget.
av Bybban
Här gick man igenom 13 sidor av tråden, inte en enda bild eller något framsteg av projektet, bara chatt och snudd på trollande iom oljeämnet. Slöseri :(
Användarvisningsbild
av DayDreamer
White skrev:Tror inte på att du inte vet det. Det får man lära sig när man tar körkort.
Jag fick aldrig lära mig att kolla oljan när jag körde på körskolan vad jag kommer ihåg men det kanske berodde på att jag sa att jag gick (då) fordonslinjen på gymnasiet.
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:
Lillarapunzel skrev:
DayDreamer skrev:Snälla :) säg att du skojar nu :shock: :shock:
Nej? Ska det vara olja i motorn?! :-O)
Då blir det väl kladdigt???? ?:-/
Ja det ska vara olja i motorn annars så blir det skrot av motorn. Har du instruktionsboken så står det där i hur du kollar motoroljan och hur du fyller på. Men du kollade ju växellådsoljan i bilen din så oljestickan till motorn ser ut som oljestickan till växellådan förutom att oljestickan är röd i handtaget.
Det var pappa som kollade växellådsoljan. Jag kan inte ens fylla på spolarvätska :roll:
Att automatbilar behövde olja till växellådan visste jag. Att bilen behövde olja "utöver det" visste jag faktiskt inte! :shock: Men varje dag lär man sig något nytt :-)-)
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 159

Hur kan man ändra eller ta bort varvstoppet p[…]

Stänkskydd

Inget större fel på Vparts stänksk[…]

Urtrampningslagret har fått sin årliga[…]

Trådlös laddning MY2026