Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gizz
Fy fasen va trist det låter. Vet inte hur jag hade gjort. Men jag skulle nog funderat ett tag innan jag fattade något beslut. Du ska ju definitivt vänta tills du fått riktiga priser för hela kalaset. Hoppas att du kommer fram till något som känns bra vilket fall.
Användarvisningsbild
av cybermunk
TheBree Jag resonerar lite som dig val mellan 1 o 5 men om man säger som så här jag hänger över på 5:te alternativet inte bara för att jag kör Volvo utan för att du kan få en fin bil för 35-40 k
Användarvisningsbild
av Nexus
aero motorn på 9-3 har väll bara 205Hk?.men säkerligen enklare hitta beg då sen även sitter i vanliga 9-3:an.
jag hade valt byta motor,kosta på 35-40000 får du knappast igen när bilen ska säljas :(
Bilen är ju så fin i övrigt så varför sälja bara för det sitter en annan motor i?
Användarvisningsbild
av Tomas88
Förstår att det känns jävligt.
Jag hade helt klart försökt kolla upp alternativet att byta motor.
Sen behålla eller inte... ja trivs du med bilen så behåll den, men sen förstår jag att det kanske ändå inte är så kul efter allt krångel.
Användarvisningsbild
av TheBree
Tack för all uppmuntran alla.

Just nu resonerar jag såhär:

Ska jag behålla bilen är det lika bra att göra det riktigt med en gång. Då kommer det bli det dyra alternativet. Bara för att dels att jag kan få samma helvete en gång till plus det att jag inte skulle kunna "skryta" med att det är en äkta Viggen längre. Och det skulle personligen kännas väldigt fel att åka runt i en "oäkta äkta Viggen" om ni förstår vad jag menar.

Ska jag inte behålla bilen vill jag komma undan så billigt som möjligt. Då skulle man kunna göra en fuling och bara byta ut kolvarna (kostar ungefär 1500 per kolv + arbete). Han som jag pratade mumlade någon om det när jag ringde men just då tänkte jag inte så mycket på det. Men efteråt har det slagit mig att det kanske är den bästa lösningen.
Eller göra som Brainy skrev, byta motor, och göra en fuling där också. Sätta tillbaka kåpan med Viggenmärke etc.

Sen har jag även börjat fundera på att nu när man ändå har all skit kan man lika väll ta lite mer skit och trimma upp han lite. Vad sägs om 400 hk? :P

Just nu är det mycket tankar...
En sak jag kommer fram till är att hur jag än gör så kommer jag förlora pengar...Roligt och veta va?! :P
Användarvisningsbild
av cybermunk
Det bränner stora hål i plånboken motorproblem :( men vad gör man inte om det är någe man trivs med.

Skulle min 745:a haverera så skulle jag nog sända den på skroten, men du har ju en lite mer udda bil så jag förstår att du vill fixa upp den och då tycker jag att ditt lilla sidoalternativ låter klart värt det. Löka på med lite mer £$€ och trimma lite.
Användarvisningsbild
av Brainy
Grammse skrev:aero motorn på 9-3 har väll bara 205Hk?.men säkerligen enklare hitta beg då sen även sitter i vanliga 9-3:an.
jag hade valt byta motor,kosta på 35-40000 får du knappast igen när bilen ska säljas :(
Bilen är ju så fin i övrigt så varför sälja bara för det sitter en annan motor i?
Dessutom så är det bara en 2.0a. Den motorn jag skickat länk på till honom är från en 9-5Aero ;)
Enligt uppgift så ska dessa vara identiska hårdvarumässigt. Så den ska lira bra med hans mjukvara. Sen på med en viggenkåpa bara :)

9-3 Aeromotor... ja det är ju vad jag har byggt om min till i 9-5an, snurriga världen det här :-O)
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 38

Det stod tyvärr inte något om det p&ari[…]

Volvo V70N EPA Felkod ECM-640A

År 2023 så började motorlampan ly[…]

Kört 18 000 mil, snart 12 000 mil sedan jag k[…]

Testa att köra en runda