Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Nej min är hel och fin, den går ju på tomgång men den går lite hackigt och ojämt så antagligen är det sliten lambda+läckor innan lambda+rensad katt+simonsdämpare som orsakar detta :)
Användarvisningsbild
av päpplet
pga förkylning så orkar jag skruva just nu men lite orkade jag iaf :)

skarvade på en ISOkontakt och trasslade ut ormboet med kablar
Bild

fungerar :D
Bild

Bild
Användarvisningsbild
av cybermunk
Där går det fint. Dalar och toppar.
Användarvisningsbild
av päpplet
fanns nya kablar dragna till högtalarna så det blev väl runt 11-12 kablar över :lol: 8 högtalarkablar och en hel hög med remotekablar eller vad dom nu dragit hit och dit och en och annan som jag inte vet vad dom hör till. Dom blev ihoptejpade och intryckta bakom radiofackat där dom inte syns :wink:
kapade bort flänsen till katten och svetsade den istället
Bild

Märkte att främre värmeskölden satt löst den med efter att jag svetsat så därför sitter den kilad med två spik tills vidare :lol: Blåst på ett lager underredsmassa också
Bild

svart och fint :P Blev lite tight mellan balk och avgasrör så lite avgasbandageullsgrejs ska väl hålla den tyst
Bild

Satte i bromsljuset i rutan och försökte få liv i oljetryckslampan men den verkar heldöd :???: Antagligen kortslutning i kabeln nånstans för lampan är bytt till en som garanterat fungerar.
reservhjul racing har varit i farten igen :D

(Obs min mobil har badat lite i öl så den är inte vad den varit när det gäller ljud och bild)
[youtube]z-YIK-nW2kg[/youtube]

Den missar på höga varv, en avgasklämma slår mot golvet, ev nån bränsleledning som tar i kardan igen men den är med i matchen igen :lol: Tog nästan 7 sek på 0-100 med däckspinn på hela tvåan den här gången och grova misständningar samt att jag råkade dra den till varvstoppen en vända 8)

Nytt bränslefilter, rensad katt och extraktor så ska det nog bli fin snurr på den :D Tomgången är ojämn och hög än så antagligen tar den tjuvluft vid spridare eller insug samt att tomgångsmotorn inte vill vara med när den är kall. Ska undersökas!
edit: planad topp+borttagen höfläkt verkar ha gett lite resultat :)
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 75

Hej! Tänkte lägga ut en intressekoll p&a[…]

B30a i en 740?

Fast den såldes väl aldrig här? De[…]

Automatlådan fast i "P"

Kolla kontakten på bromspedalen.