Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ståhl
Hasse63 skrev:Hittat hur gasreglaget ska/kan se ut och hur du synkar?
Jo det har jag faktiskt funderat en del på och jämfört lite med andras hemmabyggda gasreglage,
Det måste ju gå att bygga förlänga axeln som sitter där just nu (orginal) och sätta dit dubbla länkage mellan axel och förgasarna sen... bara man får rätt vinklar på grejen som länkaget mellan förgasarna sitter ihop med på axeln så måste det ju fungera. :-)-)
Användarvisningsbild
av Hasse63
Det går utmärkt att förlänga originalet och svetsa om så man får två kulor, en till varge gasare. Mitt var redan ombyggt då jag köpte mina HIF6or. Behövde bara bocka till dom lite, inte jätte snyggt men det funkar. :P

De viktiga är att se till så att gasspjällen öppnar samtidigt då man gasar och att spjällen är helt öppna då man håller full gas. Men innan det ska man göra en grundinställning av förgasarna, sen kommer synkroniseringen som är lite kneppigt första gången. Det finns att läsa i länken nedan i verkstadshandbökerna.
Användarvisningsbild
av Ståhl
Hasse63 skrev:Det går utmärkt att förlänga originalet och svetsa om så man får två kulor, en till varge gasare. Mitt var redan ombyggt då jag köpte mina HIF6or. Behövde bara bocka till dom lite, inte jätte snyggt men det funkar. :P

De viktiga är att se till så att gasspjällen öppnar samtidigt då man gasar och att spjällen är helt öppna då man håller full gas. Men innan det ska man göra en grundinställning av förgasarna, sen kommer synkroniseringen som är lite kneppigt första gången. Det finns att läsa i länken nedan i verkstadshandbökerna.
Jo det är så precis jag tänkt göra. :)
Och såklart hade jag tänkt på dedär med att se till att dom öppnas samtidigt och så. :-)-)
Användarvisningsbild
av Ståhl
~Kalle~ skrev:Ja nu är det bara 8 dagar kvar..
jo jag vet..
Har inte kunnat göra någonting alls på bilen p.g.a sjukdom och flytt och grejer.
Men i helgen ska jag fixa 2orna :D

Så se upp, det kommer update med massor av bilder i helgen.
Användarvisningsbild
av Ståhl
Grammse skrev:ingen ombesiktning igen tack!! då får man ju skämmas (H)
Får hoppas att det inte blir så!

Men verkstan jag är å mekar i är även en såndär "auktiriserad" verkstad så man kan släcka 2orna där :)
Men får se hur det blir med den saken iaf. hoppas ju på att göra klart allt i helgen.
Det enda jag tror skulle krångla till det är vindrutetorkarna, som jag inte ens vet om dom passar. :|
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 48

Koppla nya kablarna i dosan som dom gamla sitter

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. […]

Ja, elbil är inte för alla. Vissa ser […]

nä, det är fortfarande arbetare kvar d&a[…]