Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Ja jo. Fast jag tycker ändå inte det är så farligt. Finns ju värre.
Det är ju mest det att det är så in i helvete med givare, kontakter och massa slangar och sladdar överallt.

Men man ska väl inte klaga. Jag kunde ju haft kvar min 240 -83. Där var de inte mycket plast, det var väl luftfilterburken och sen inte mycket annat. Sen drog den också 3dl mer per mil, hade 60 hk mindre, ingen farthållare och ingen klimatanläggning och... listan kan göras lång :wink:
Användarvisningsbild
av Tomas88
Jo jag veeeeet.
Vad tycker ni. Ska man måla dem med lite Hammarlack kanske?
Vet bara inte om de är så lätta att ta bort.
Användarvisningsbild
av bjompa
Tomas88 skrev:Jo jag veeeeet.
Mina är då helt rostfria.. än iaf.. :roll:

Men du sitter inte dom bara me 2 skruvar?
Användarvisningsbild
av Nexus
bjompa skrev:
Tomas88 skrev:Jo jag veeeeet.
Mina är då helt rostfria.. än iaf.. :roll:

Men du sitter inte dom bara me 2 skruvar?
Jo de sitter bara med de 2 skruvarna per sida som är synliga på bilden sen drar man de uppåt så lossar de från kylaren.
svart hammallack duger bra men blästra de innan så de blir superfina. skicka de till mig så blästrar jag de gratis :wink:
Användarvisningsbild
av Tomas88
Tack för erbjudandet om blästring grammse men de kanske kan vara bra att ha de där när man kör. Sen så kör ju jag nästan varje dag.
Men jag har ju en punktbläster själv så jag kan ju alltid punkta bort all rost. :) Nu har jag ju ingen svart hammarlack, så alternativen är:
Köpa svart hammarlack.
Använda röd som jag har till bromsoken.
Eller att lacka de i samma färg som bilen med sprayburk.
Användarvisningsbild
av Nexus
då hade jag nog valt samma färg som bilen om du ändå har en burk ligger. Röda ser lite EPA ut :roll:
Jo vi har en trummelbläster på jobbet. bara lägga in sen trycka på en knapp sen några minuter senare är det klart och kanon resultat. skönt slippa stå och hand blästra 8)
Sen en helt annan fråga? blev du nöjd med xenon på helljuset :?: jag funderar på skaffa där oxå då helljuset nu lyser gult :(
Användarvisningsbild
av Tomas88
Ja Xenonet är jag nöjd med. Dock så irriterar jag mig på att ljuset begränsas ganska mycket av ljusbilden. Har ju 50w så jag hade ju velat ställa upp det lite men de går ju inte utan att halvljuset följer med. :( Har dock skruvat ett varv upp på varje justerskruv och folk har inte blinkat nåt åt mig än. Men nu har jag ju vanliga halogen på halvljuset. Annars hade det knappast funkat.
En nackdel som en del nämt som skulle vara att man inte kan göra helljusblink stämmer inte riktigt. Precis då man sätter på xenonet så får man som en kraftig xenonblixt av ljus eller hur man ska säga. Detta syns säkerligen mycket mer än halogen.
Sen tar det ju lite tid innan man får full styrka. Dettta märks ändå mest bara första gången man sätter på dem eller efter att man haft helljuset avstängt en längre tid.
Första gången tar det säkert 20s innan man får full styrka.

Glömde ju föresten av att jag skulle tagit fler mörkerbilder.
Användarvisningsbild
av Nexus
det är lika på halvljuset med "uppstart tid" för nå full ljuseffekt. men det retar mig inte :P
sen använder jag ej ljustutan utan kastar mig på signalhornet eller förföljer folk ända hem :lol: :lol: (skämta bara) :mrgreen:
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 137

Volvo går dåligt så det gör[…]

GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)