Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Man blir det. Men lite "bling" gör mer än vad man tänkt sig förut. Förra bilen var grå inuti och grå utanpå utan "extrajackar". Den dög till att transportera kroppen från punkt A till punkt B och tillbaka. Jag var nöjd med den. Men sedan jag köpt denna bil, skulle jag inte vilja komma tillbaka i "standardklassen" igen. Det är helt plötslig kul att ut och köra bil igen. :lol:
Absolut! Ofta räcker det med lite detaljer som många andra egentligen inte bryr sig om eller ens ser, men man själv vet om det och gillar det till tusen. Frugan är den förstnämnda vilket blir lite problematiskt när vi framöver ska leta ny bil. Hon hade definitivt nöjt sig med en V70II med Kinetic, sålänge den var i rätt färg. En annan kräver lite mer än så på nästa bil. :lol:
Jag kapar tråden helt hänsynslöst igen. Efter ett till varv på bildelsbasen ser jag att JB har en sats med silverrails och jag blev lite sugen. Min undran är om dessa rails som kommer från av -12 passar bolt-on på min -08? Känns som en självklarhet, men bäst att lägga ut frågan.

Enligt andra trådar och installationsbeskrivningen från Volvo ska det inte vara speciellt klurigt att byta. Täcklock och ett par bult på var sida?

Blir en stororder på bildelsbasen snart. :)
Fokuserad: jajjemän de passar rakt av. Mina kom från en classic vill jag minnas, han hade precis hämtat ut bilen iallafall. :) har du svarta rails idag eller inga alls?

Nightmare: tack! Väntar på att få hem en dimmer som jag kan koppla in och ställa ner dom med, sen ska jag bara ta mig förbi biltema och köpa toningsspray/film så de blir mer diskreta och smälter in bättre. :)
grillchips skrev:Fokuserad: jajjemän de passar rakt av. Mina kom från en classic vill jag minnas, han hade precis hämtat ut bilen iallafall. :) har du svarta rails idag eller inga alls?
Perfekt! Ibland ska man ha tur :)

Har kommit fram till att det nog blir fräschare med silvriga rails ändå. I början var jag helnöjd med mina svarta, men tillsammans med kromlist på bakluckehandtaget kommer det se fint ut! I framtiden kanske silvriga spegelkåpor också. Det börjar arta sig!
Ja, det var ju inte riktigt läge att komma in med ett skadat däck till en däckfirma såhär års. :D
Men Infosite hjälpte mig som vanligt och såg till att fixa däcket mellan alla däckskiften så på onsdag ska jag dit med resterande 3 och äntligen få allt monterat. Skruven var verkligen inte lång men hade ändå punkterat däcket men de lyckades laga det och nu står det och väntar på mig.
Det har sina fördelar att ha vänner på vissa företag ibland. :)

I övrigt inväntar jag ivrigt påsken så jag kan ratta förbi Jkpg Bildemo och förhoppningsvis bocka av många saker från "vill ha"-listan, då blir det ordentliga updates. :D

Edit:
Är så förbannat nyfiken på hur färgen på fälgarna kommer synas när däcken är monterade. Tror att den kan ha blivit lite för mörk men det återstår att se.
Och, just for the hell of it. Detta tog så lång tid att jag lika gärna kan visa lite extra:

Bild

Edit:
Just ja. Lite andra prylar (ej bilrelaterade) som beställdes i samma veva som PWM-dimmern kom i förra veckan = dimmern borde komma vilken dag som helst. Och på onsdag när hjulskiftet är gjort ska jag ratta förbi Biltema, när man ändå är på fel sida av stan, och köpa kromade blinkerslampor runt om.
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 50
Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås