Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
DayDreamer skrev:Ja det tog säkert hela dagen att montera dom :lol:

den, saknade ju bara höger :P
Funderar dock på om man kan fixa någon diskret låsning till den, som inte direkt syns men ändå är demonterbar om man skulle behöva använda kroken... Smidigaste vore ju en bult med sprint rakt igenom formingen för kroken, så den låser fast i kroken. Men det är ju inte direkt diskret...
Och andra sidan kanske det är värt att offra utseendet lite om det stoppar någon "bättre behövande".. För SÅ billiga är inte gallren att jag har råd att förse hela byn med galler >_>
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Nej det är ju frågan sitter dom för hårt fast så kanske dom rycker med hela fronten eller delar av den :P
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Haha, ja... Skulle väl tro att iaf NÅN skulle märka om någon tjomme börjar slita bort delar av stötfångaren^^. Gallret blev ju bortplockat medans jag var och handlade, mitt på dagen då.
Hemma står den ju alltid i garage, så skulle dom gå in där så dels finns det betydligt mer värdefulla saker att plocka där än ett galler, och dels skulle larmet tjuta rätt friskt :P Har både magnetsensor på porten och kamera i garaget :P
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Måste säga att jag är imponerad över kamremssatsen inkl. vattenpump. Medföljde t om nya skruvar, MED gänglåsning applicerat. Det räknar man inte direkt med på en kamremssats med alla spännare och vattenpump för en tusing :P

Väntar dock fortfarande på min torx, så har inte kunnat börja än (PO)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Det var inte dåligt det för det priset att det följde med nya skruv med gänglåsning.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ja, det står inte still här iaf! Började riva ner bilen igår, tog bort all skit på förarsidan("baksidan") så tolkarna kan användas.
Idag tog jag tag i framsidan och slet ned insug med allt vad det innebär, samt startmotor(som jag höll på att bli galen på innan skiten lossnade), så man kommer åt att pilla i vevaxeltolken :) Upptäckte även att en slangklämma till vevhusventen antingen har vidgat sig eller skruvat upp sig, vilket knappast har hjälpt bota mitt oljeläckage -.-.

Imorgon är det nog dags att hissa upp bilen och riva loss höger framdäck, tömma olja och glykol och börja demontera all skit för kamrem- samt packningsbytet.
... Sen montera ihop allt igen... ugh....

Bilder finns, men orkar inte ladda upp några nu.. Det får bli senare.
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 54
Byta bromsok bak v50 d3 2012

Som rubriken lyder men min fundering är m&ari[…]

Hej, kul att jag hamnade i din tråd, inte […]

Som jag har förstått det så m&ar[…]

Då känns det mycket lugnare, har tä[…]