Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Bild
Sommardäcken tvättade nymålad text och numera monterade =)

Bild
Blästrade av lite rost på ett par av dessa från brorsan när han höjde sin blev dom här över =)

Bild
Några sletna dämpare.
744 org till vänster, 945 org i mitten, beg 945 nivomat som nu ska monteras i stället =)

MEN!!!
Bild
Så gick ju skruv jäveln av när jag skruvade åt muttern med handkraft, jag använde ju mutterpickan när jag tog lös den så den blev kanske skadad då. Två nya skruvar och muttrar beställda så förhoppningsvis finns dom i lager hos volvo.
Den vänstra sidan är nu på plats med ny skruv 62.50:- st och mutter 16.88:- st :o
På den högra sidan ville inte skruven samarbeta muttern gick ju fint men skruven sitter fast med hylsan i bussningen så jag ska försöka såga av skruven, synd att det saknas en packning på acetylentuben då hade det varit lätt fixat :wink:

Bild
Efter lite övertalning med vinkelslipen så kom den lös :twisted:

Bild
På plats tillslut.
Den här tråden är faktiskt kul att titta in i då och då. Du håller dig ganska nära original men sätter en personlig touch på den. Det gillas!
Vad är det för fel på AC:n?
Jag fyllde min på jobbet igår blev riktigt kalt och skönt.
vad är det för köldmedium är det R12 så blir du tvungen att konvertera den eller är det redan gjort till 134?
25år gammalt system, säkert aldrig servad så det är väl slut på gas bara.
Det ska vara ett okonverterat R12 system vad jag kan se.
Han som ska hjälpa mig har en gammal flaska med R12 =) men det ska jag inte använda för det är skit (R134a också), nej så här blir det en HC-blandning R290/R600a istället det är bättre för bränsle ekonomin och att jag slipper konvertera =)
min var redan konverterad till 134 så det var bara att fyla.
ett tipps när du fyllt hela systemet är att läcksöka hela systemet för troligen har du en läcka någonstans för köldmediumet försviner inte bara i ett slutet system, kolla kondensorn extra noga där den är skruvad för där skaver fästena hål.
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 43

Köp hos Trodo.se. De har ett kontrollsystem f[…]

Vi som beställt nya XC60

Nu har jag beställt en V60, så det kans[…]

Nej, jag har någon slags glaskross-sensor i […]

AC & kylfläkt