Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Du har väl en T5-motor? (Röd tändkasett), kolvhaveri i dom är så ovanligt så att... ja det finns inte. Så att en kolv skulle ha gått åt pipan tror jag inte särskilt mycket på.

Varför skulle det då droppa olja under bilen? Har blocket slagit hål med? Varför sa dom då ingenting om det?
Nog för att motorn kan gå som en påse nötter på tomgång med sprucken kolv, men det hör till ovanligheterna... Normalt sett så dör motorn på tomgången med kolvhaveri...
Sen borde det inte bara ryka litegranna med en sprucken kolv, det borde ryka som ett diesellok med 40vagnar och taskigt inställd motor.
Jag hoppas verkligen att jag har rätt och att det "bara" är Turbon din som har gett med sig. Det vinande ljudet talar defintivt för det, om du inte har lagerras i motorn men det har dom ju inte sagt någonting om heller... samt att jag har svårt att se dom symptom du beskriver om det varit något sådant.

Lycka till, mycket tråkigt att läsa :(

Edit: Verkar vara Trionic 7 och svart tändkasett i viggen, där är kolvras betydligt vanligare. Men jag tycker fortfarande att det låter för långsökt med din symptombeskrivning. :???:
Användarvisningsbild
av Tomas88
Vi får ju hoppas du har rätt Brainy. Nu ska den ju till en andra verkstad så då lär vi få tydligare besked.
Är ju ganska illa av verkstaden om det nu inte är som de sagt.
Användarvisningsbild
av TheBree
Asså jag är alldeles för dålig på motorer för att kunna avgöra själv vad de skulle kunna vara. Men jag tycker att ett turboras låter mer nära om jag har förstått de jag läst på nätet rätt. Men men, jag ska ju överlämna bilen till en som jag kan lita på nu! Litar trotts allt inte riktigt på Kronobergs Bil. Så nu får han greja med bilen och sen säga till mig vad felet var och jag betalar och ser glad ut!
Nu är bara det lilla problemet att få dit bilen. Det bör väll vara lugnt att slänga upp han på en kärra och sen köra dit den där?
Användarvisningsbild
av Nexus
vincha upp han på en kärra och kör dit bilen,kanske du har en kompis med en riktig dragbil(LÄS VOLVO) som kan hjälpa dig.
Hur kom kronobergs fram till att kolven var trasig? använde de fiberoptik eller bara drog till med en chansning?
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 38

Laddade batteriet direkt på polerna med din […]

Har haft samma, bytte olja och filter Haldex gen. […]

I Polen kostar ett rutbyte på en 850 ca 1900[…]

Vilka motorer var våt kamrem?

Vilka av motorerna i V60 har kamrem i oljebad?