Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Tette
Lucif3r skrev:.
Schmoyoho skrev:Vilka torkarblad är det vi ska rädda? Lite kuriosa så var det ett svar i en tråd där TS fått sina blad stulna och många skyndade till vissa slutsatser. Upphovsmannen ville förbli anonym i min signatur. Kanske inte var så kul men ögonblicket var det väldigt roligt :)
Lucif3r skrev:Ingen aning om hur inlägget hamnade i den här tråden... Det var ett svar på en annan tråd... ugh, någonting buggade väl ur antar jag, forumet är ju inte riktigt uptodate om man säger så :P
Haha, här verkar det hända saker utan vår vetskap!

Idag gjorde jag en stortvätt på bilen med efterföljande 1-komps lackskydd (Ultima Paint Guard Plus) Såg sen vid hemkomst att listerna drog ned resultatet något så fruktansvärt så ut med Concept Vistan och gå lös på listerna. 45 minuter senare såg det ut som en bil igen.
Varför har jag en bil med så mycket plast för? Likadant när man ska polera, tar ju minst 30 min att maska hela bilen..

I morgon är tanken att jag ska byta ut det nedre motorfästet som jag haft liggandes ett tag. Förutsatt att jag får lös muttrarna med handkraft då. Å det är ju inte säkert att jag lyckas med det. 13 år av salt, slask och allmänt slitage, känns som att det kan sitta som satan....
Dessutom är jag så jävla feg när det kommer till att köra upp på OKQ8:as lyftar. Alltid lika livrädd att missbedöma avståndet och halka snett med ett hjulpar eller så. Då kan man säga - dumma brud! Har visserligen inte misslyckats ännu men men...
Bilagor
IMG_00822.jpg
IMG_00822.jpg (89.35 KiB) Visad 2047 gånger
av Schmoyoho
Tette skrev:Dessutom är jag så jävla feg när det kommer till att köra upp på OKQ8:as lyftar. Alltid lika livrädd att missbedöma avståndet och halka snett med ett hjulpar eller så. Då kan man säga - dumma brud! Har visserligen inte misslyckats ännu men men...
Jag är mer rädd för att jag av valfri anledning ska bli stående där, någon ny del som inte passar eller you name it. Har iofs redan hänt en gång, lyckades sura ner min gamla 240, vilket jag förstås inte fattade. Fick knuffa ut bilen, nötte på starten tills batteriet inte ville vara med i kylan längre :roll:

Har ni ingen spegel i hallen du brukar vara i? Tycker inte det är några problem där jag brukar hålla till, man ser bilens front redan innan man börjar köra upp på saxlyften. Många fördomar mot bilintresserade tjejer?
av Tette
Schmoyoho skrev: Har ni ingen spegel i hallen du brukar vara i? Tycker inte det är några problem där jag brukar hålla till, man ser bilens front redan innan man börjar köra upp på saxlyften. Många fördomar mot bilintresserade tjejer?
Nope, inga speglar. Är du osäker bara att gå ut och kolla eller hoppas på att du vet vart tusan du har bilen :D
Inga fördomar - är själv en bilintresserad tjej som försöker göra vad jag kan själv men blir emellanåt lite less på att jag inte ens kan öppna huven på parkeringen utan att någon främling kommer och frågar om nått är trasigt. Hade Kalle 30+ stått där hade ingen kommit och frågat ifall han behövde hjälp.
Är väl både för och nackdelar antar jag.
Användarvisningsbild
av garinge
ett tips är att ösa på med massa 5-56 och ha ett spärrskaft så du har hävkraft och lossa bultarna/muttrarna med... undre motorfästet är enkelt och byta :)
av Tette
Lucif3r skrev:Skulle jag se en kvinna stående med motorhuven öppen så skulle iaf jag tänka att den personen iaf kan grunderna om en bil :)
Finns ju tyvärr väldigt många av båda könen som inte ens vet hur man öppnar huven :roll:
Hahaha - det finns flertalet av den sorten, ja. Känns väl som lite basic att åtminstone kunna öppna huven och kunna kolla olja och div vätskor. Instruktionsboken är ju ganska tydlig..
garinge skrev:ett tips är att ösa på med massa 5-56 och ha ett spärrskaft så du har hävkraft och lossa bultarna/muttrarna med... undre motorfästet är enkelt och byta :)
Ehh, jag bangade på att byta motorfästet idag.. Blev och byta till blå glödisar i dim istället fast det verkar vara någon slags grön film bakom infodisplay och trippmätarna då det blev nån slags gul-grön färg :evil: Orkade inte ta in det och börja dela och hålla på...
SKA ta itu med motorfästet i morgon, med det stora spärrskaftet (nån som vet hylsstorlek?) och en hel burk 5-56 :wink:
Användarvisningsbild
av garinge
Tette skrev: Ehh, jag bangade på att byta motorfästet idag.. Blev och byta till blå glödisar i dim istället fast det verkar vara någon slags grön film bakom infodisplay och trippmätarna då det blev nån slags gul-grön färg :evil: Orkade inte ta in det och börja dela och hålla på...
SKA ta itu med motorfästet i morgon, med det stora spärrskaftet (nån som vet hylsstorlek?) och en hel burk 5-56 :wink:
Jasså, varför gjorde du det? :)
Ja det är ju det, jag själv bytte till xenonvita dioder i mätarhuset, men såg skit ut i displayerna så där blev det original, just för filmen som sitter där som ändrar ljuset... har en stooooort gäng dioder påväg hem (har redan massvis men ebay uppbjuder till köp hehe) så tänkte prova T5:or i röd färg (hittade såna med bra spridning på ljuset) har nyligen bytt till xenonvita dioder i tändningens ljus, samt ljusvredet, blev rejält bra, så ska inom kort pröva med röda där istället... 10st T4.2 för 25:- på ebay hehe =)

angående hylsstorlek så ta med allt från 14-23 typ, så är du helgarderad, är nog olika storlekar framtill/baktill :)
Bilagor
DSC_7746.jpg
DSC_7746.jpg (13.35 KiB) Visad 395 gånger
DSC_7770.jpg
DSC_7770.jpg (20.57 KiB) Visad 399 gånger
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 47