Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

DayDreamer skrev:Satt och kollade lite på bildelsbasen nu på demonteringsobjekt jag vet inte om det menas med självplock ?:-/ iaf så såg jag en bil som står i Norrköping vet inte om det är nära dig men den har iaf en SC-900 eller 901 det syns inte riktigt plus att den har centerhögtalare. Bilen är en XC70 98 så då borde det vara en sc-900 som sitter i. Ville bara tipsa dig då du tipsade mig om träratten :D

Jag tänkte länka bilen men av någon anledning så kan jag inte länka från bildelsbasens sida :???:
Jo, jag har sett den. Det var den jag skrev om när jag pratade om den i Alingsås också. :wink: Kunde inte länka till den då heller... :roll:
Tar lite över 3 timmar till Norrköping.

Har faktiskt tänkt ett par gånger på att skicka iväg ett mail och höra om det finns kvar. Vet nämligen många firmor som plockar bilarna "rena" och sedan ställer ut skalet på gården. :???: Jag ska nog skicka iväg ett mail för skojs skull.

Tack för tipset ändå! :wink:
Idag har jag inte gjort något med bilen. Suttit och kört det sista vårbruket och imorgon kommer dom och sår majsen.
Så nu när det dammiga vårbruket äntligen är färdigt, fick en av mina andra pärlor sig en behövlig tvätt! 8) Kan ju inte bara tänka på bilen! :wink:
Foto0204.jpg
Foto0204.jpg (607.06 KiB) Visad 265 gånger
Insidan är inte lika fin. :roll:
Foto0205.jpg
Foto0205.jpg (599.86 KiB) Visad 265 gånger
Lucif3r skrev:Demonteringsobject = bilen är inte nedmonterad ännu, vilket i praktiken betyder att skicket på delarna är än så länge okänt, och leveranstiden kan vara lite längre.
Ok :) för mig lät det mer som att kom hit och plocka det du vill ha. Så verkar det vara i Jönköping då det även står endast självplock.
Bonden1989 skrev:
DayDreamer skrev:Satt och kollade lite på bildelsbasen nu på demonteringsobjekt jag vet inte om det menas med självplock ?:-/ iaf så såg jag en bil som står i Norrköping vet inte om det är nära dig men den har iaf en SC-900 eller 901 det syns inte riktigt plus att den har centerhögtalare. Bilen är en XC70 98 så då borde det vara en sc-900 som sitter i. Ville bara tipsa dig då du tipsade mig om träratten :D

Jag tänkte länka bilen men av någon anledning så kan jag inte länka från bildelsbasens sida :???:
Jo, jag har sett den. Det var den jag skrev om när jag pratade om den i Alingsås också. :wink: Kunde inte länka till den då heller... :roll:
Tar lite över 3 timmar till Norrköping.

Har faktiskt tänkt ett par gånger på att skicka iväg ett mail och höra om det finns kvar. Vet nämligen många firmor som plockar bilarna "rena" och sedan ställer ut skalet på gården. :???: Jag ska nog skicka iväg ett mail för skojs skull.

Tack för tipset ändå! :wink:
Jaha det var den bilen, jag hade för mig att det var i Jönköping som du skrev att du hade sett en också :) Ja absolut det skadar ju inte att skicka iväg ett mejl och fråga vad dom ska ha för grejerna om dom finns kvar :D
DayDreamer skrev:
Lucif3r skrev:Jaha det var den bilen, jag hade för mig att det var i Jönköping som du skrev att du hade sett en också :) Ja absolut det skadar ju inte att skicka iväg ett mejl och fråga vad dom ska ha för grejerna om dom finns kvar :D
Har skickat iväg en förfrågan nu. Har köpt lite av dom förut, bl.a. växelspaks-knoppen. :) Dom brukar vara billigare än de flesta tycker jag. :wink:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Då hoppas vi på det bästa. Vore ju fint om du nu beställer delarna och dom kommer hem med avklippta kablar :roll: :x
Användarvisningsbild
av Bonden1989
Fick svar från skroten idag. Delarna var tyvärr redan plockade. :(
Jag skrev tillbaka och tacka för hans tid och att jag inte var förvånad. :)

Kanske var lika bra att det inte blev något nu.
Försäkringen ska betalas denna månad, så att pengarna gör mer nytta där. Glömmer alltid bort den där försäkringen, när jag sitter och räknar på saker. :roll:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ok, förmodligen går dessa saker ganska snabbt det gäller att man kommer dagen då bilen anländer som jag gjorde sist, då lyckades jag ju plocka med två nästan nya strålkastare. Mitt uppe i allt när jag står och skruvar ur dom så kommer det två ungdomar och säger jäklar vilka snygga strålkastare. Så jag hade en jäkla tur för dom skulle nog ha tagit strålkastarna också om inte jag hade varit där. Dom började att rota bak istället i samma bil, dom tog med sig spoilern som satt på luckan, mig gjorde det inget då jag inte har någon nytta för den.

Ja alltid är det någon utgift på bilen som man glömmer bort.
Här händer det inte så mycket just nu. Funderar mest... :roll:

Tänker på ifall jag ska skaffa en SC 900/901, förstärkare och diskanter till D-stolpe. Kan ju inte bestämma mig hur viktigt det är.
Jag menar egentligen ligger en ny förar stol högre på listan, då jag blir förbannad varje gång jag ser den 20cm långa revan i sidan! :evil:

Dessutom måste jag nog byta värmepaketet också, och det anser jag nog också viktigare än en radio... :???:

Jaja, jag får fundera lite på det.

Satt för övrigt och tittade på lite gamla foton på datorn. Hittade ett par tråkiga bilder på bilen från januari 2011. Har visst ägt bilen sedan 2010. :shock: Trodde det var 2011 jag köpte den... :oops:
DSCN1531.JPG
Liten buckla
DSCN1531.JPG (1.9 MiB) Visad 257 gånger
Tror ni jag var glad när jag såg den bucklan? :-(O) Det var en smitning.
Jag kommer ihåg att jag var på ÖoB när det hände. Någon i personalen hade sett det och tagit reg-nr. Var ju iofs inte svårt att hitta personen, då personal skrivit av företags-namnet som stod på hästsläpet... :roll:

Tom pakering och hon klippte min bil... :-(O) Jaja, det gick ju på försäkringen minns jag, så allt ordnade sig! :-)-)

Hittade även ett par bilder på denna. Gammal kärlek rostar aldrig! :wink:
S80.jpg
S80 T6
S80.jpg (1.77 MiB) Visad 261 gånger
S80.2.jpg
S80 T6
S80.2.jpg (1.77 MiB) Visad 257 gånger
Nä, nu ska jag kolla upp lite priser på en beg stol till min bil! :wink:
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31