Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
jag slog igen dörren så sprack halva min ruta(hade ett stenskott i ena hörnet) och ett par dagar senare åkte jag i ett gupp och då sprack resten också :P
av AudiRaacing
päpplet skrev:jag slog igen dörren så sprack halva min ruta(hade ett stenskott i ena hörnet) och ett par dagar senare åkte jag i ett gupp och då sprack resten också :P
Fyfan va kul xD

En fråga nu igen åt er alla.
Byta till usafront, 940 front eller byta bilen mot en 850 T5? ;)
av AudiRaacing
Jag får se vad som händer och sker :)

Var iallafall in igår på efterkontroll med pärlan, den gick igenom u.a. :) sen så har jag skrivit in lite miltal i listan pp vad jag har gjort om det nu är intressant för er att veta :)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
1 & 2, vilket som, båda ser bra ut.
3. Beror ju på. 850 är ju bra mycket skönare att köra än en gammal 740, helt klart. Motorn är ju också riktigt riktigt trevlig.
Dock driver den ju i fel ände så lite småtråkigt kan det allt vara :wink: , men som pendlar-bil eller bruksbil tycker jag 85x70 är mycket trevligare än 7/900-serien. T5or är ju dessutom rätt roliga att göra "omkörningar" med (brukar vara mycket osynliga bilar på vägen när man har turbo *host*).

Så kort och gott, gillar du RWD och 740 generellt så behåll den, vill du ha lite mer komfort och en mycket roligare motor - byt till en T5a. Alternativet är ju såklart att hinka ner en T5a i 740n, men det kostar ju en bra slant :P
Användarvisningsbild
av Stagern
Eller hinka ner en b230 ft som jag har på lager i fall du är intresserad :).
I min familj kör vi bara bakhjulsdrivna bilar bland annat för att det är billigt.
Själv tycker jag b230:in är bland den bästa motorn i världen eftersom det är i grunden en
1960 tals konstruktion som ändå ger mycket effekt, är pålitligt och finns billiga delar till :).
Bromsok kärvar

Inte helt ovanligt att det blir hål på[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Funderar lite på risker med att åka […]

. Nån som har tips för vänster si[…]

Har tyvärr ingen multimeter.