Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av AnkaN7893
Jahopp..

styrservon bråkar med mig, kan inte hitta några läckage men oljan är röd och ser ut som skummad mjölk... så får spola ur systemet och hälla i volvos olja för att se om det blir bättre.

sen backkameran funkar fan inte, mätt upp allt och den får ström så får se om jag kan reklamera den eller om jag får köpa ny!
Hejsan!

Ja, styrservon gnällde väldigt mycket. Inte så konstigt med röd växellådsolja. Åkte till Volvo och köpte servo olja och sög ur den gamla oljan, hällde i ny svängde fram och tillbaka och sög ur i med ny tills jag förbrukat 1 liter, inte mycket kanske men blev så sjukt mycket bättre.

Idag passade jag på att rengöra insidan igen och monterade mikrofonen till stereon.

Kan ju börja med att visa hur rengöringsmedlet såg ut efter jag torkat av allt. Rekommenderar starkt AJAX fönsterputs i flaska ( innehåller ammoniak ).

Den skall vara lika klar som rent vatten;)
Bild

Får även ta och bjuda på en bild på R-mätarna samt mikrofonen.

Bild

Sen lite övriga bilder!

Bild
Bild

smyg reklam?

Bild

Allt för idag!
av AnkaN7893
strålkastarna + blinkersarna är ju typ skrot. Reflektorena är riktigt kassa och skeva :shock: Så det får bli ett par nya, men till sommaren eller slutet på sommaren, har inte bestämt mig om det blir orginal med usa blinkers eller c70 klarglas.

Men eftersom att jag har så satans dåligt helljus och endel xenon artiklar över så konverterade jag helljuset med f3 speedstarter ballaster och focus eye xenon lampor:)

Integrerat i huset ;) trångt men det går.

Bild

Kass mobil bild jag vet :(
Användarvisningsbild
av Nexus
Klart du ska ha C70 klarglas med tillhörande usa blinkers. Finns det något annat alternativ? :P
Har bara 35w 4500k på mina helljus och vilket lyft mot orginal h7 :D
av AnkaN7893
Nexus skrev:Klart du ska ha C70 klarglas med tillhörande usa blinkers. Finns det något annat alternativ? :P

får se om man hittar beg. 7 papp e lite saftigt, köper jag hellre org med räfflat glas och en omlack för typ samma pris ;)
jo har 35w 6000k. gött att kunna ställa in ljusbilden med focus eye

Har även 75w Led som jag monterat men ej dragit kabel:)
Användarvisningsbild
av Alfredo
Nexus skrev:Klart du ska ha C70 klarglas med tillhörande usa blinkers. Finns det något annat alternativ? :P
Varför satte Du inte 55W istället
Jag lämnade ju in bilen för att spola växelådan på en auktoriserad verkstad.

Såg nu igår att klämringen för retur slangen inte var bytt utan va ditsatt med en slangklämma och det ser ut som det runnit något kanske va när han bytte så det rann lite men han har fyllt upp vad vet jag? det ser inte korrekt ut och droppar det från lådan så är inte det bra heller!

Eftersom dom har Noll-fel-garanti så får dom så vackert komma och hämta bilen som dom säger att dom gör:)

Eller detta kanske är fackmannamässigt utfört? Kass mobilbild, hittar inte sladden till kamera laddaren.

Bild

klämringen kostar 150 kr på volvo och kolla olja är inte svårt men rätt ska vara rätt eller är jag gnällig?;)
av AnkaN7893
Åkte förbi verkstaden idag och tänkte att om jag ändå åker förbi kan dom få kolla så allt är okej!

Vilket det va, slangklämman satt där för att klämringen brukar rosta sönder och gå av så dom hade satt den som extrasäkerhet. Det är fint (Y). Dom rekommenderade även att sätta en på den nedre slangen med, den vart rätt rostig...

// AnkaN
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12
Smörjnippel S60 -03

Tjena, finns det smörjnipplar på s60 i[…]

Svart grill

Tjenare har du kvar grillen? Passar den till en 20[…]