Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomaten
Hm =(
Redan extrakollat en gång extra.. Men om det nu är så, släcker sig ABS-lampan när den gör självtest vid ~40km/h då? Eller måste man koppla upp sig med dator? (Vilket jag ju ska göra imorgon :) )

Hur tajt ska givaren sitta mot hjulet? Går det att justera detta på nått vänster om det är fel? (inte för att jag kan finna något sätt att justera på.. )
Kanske är så att den sitter för långt ifrån, om det kommit skit mellan givarens "hållare" och spindeln.

EDIT:
Fick bort lite mer skit så givaren kom något närnare, detta hjälpte dock inte..
Blir att läsa felkoder imorgon!
Användarvisningsbild
av Tomaten
Diagnosen med VCT2000 gav att det fortfarande är fel på vänster givare fram, dock mekaniskt! Såg att det tidigare även varit eletriskt med den gamla givaren. Mätte den nu och den gamla är det kortis i, så inte så konstigt.

Kanske är det även fel på den nya Biltema givaren? Givaren sitter 0,6-0,7mm från kransen.
Blir att mäta upp med oscilloskop imorgon hoppas jag.

2 dåliga mobilbilder på en snabbt tvättat bil:
(Gillar verkligen hur denna färg ändrar nyans i solljus!)

Bild

(Classic märket togs bort vid lack, har ett flång nytt liggandes som jag väntat med att sätta på..)
Bild

Har massor med kul planer till sommarn, om det bara kommer igång med jobb snart..
ÅF GLT/Turbofjädrar?

På Classic (samma chassi som Turbon) sä[…]

Mjukvarustrul XC60 2026

Uppdatering: efter många omstarter, åt[…]

Flexifuel, etanol - bensin

Många seglivade myter är det. Det som s[…]

Svart grill

Från MY23 med Goggle sitter en uppvärmd[…]