- mån 11 feb 2013, 19:44
#727763
Har märkt en tid att bilen blivit törstigare och går allt sämre på tomgång. Den går väldigt oroligt och pendlar svagt i varvet och missar.
Steg 1 blev att inhandla en omgång nya Boschstift. Svag förbättring. Nästa blickfångare blev fördelaren.
Bränt och oljigt som vanligt så ett bättre beg lock och rotor rotades fram ur gömmorna och monterades efter lite rengöring och skrapning.
Tändkablarna (som lever ett rätt hårt liv med en glödande turbo under sig) byttes mot ett par andra mindre uttorkade men inte heller de verkar ge någon förbättring.
Blir ett besök på volvo i morrn och handla lock, rotor och tändkablar få se om det blir bättre då annars vete fan vad som är fel :roll:
Märkte även att det är väldigt oljigt runt givaren på tryckröret från intercoolern vilket bevisar två saker: 1. Den drar antagligen tjuvluft och tappar laddtryck där och 2. Det ska INTE komma olja i de röret...
Steg 1 blev att inhandla en omgång nya Boschstift. Svag förbättring. Nästa blickfångare blev fördelaren.
Bränt och oljigt som vanligt så ett bättre beg lock och rotor rotades fram ur gömmorna och monterades efter lite rengöring och skrapning.
Tändkablarna (som lever ett rätt hårt liv med en glödande turbo under sig) byttes mot ett par andra mindre uttorkade men inte heller de verkar ge någon förbättring.
Blir ett besök på volvo i morrn och handla lock, rotor och tändkablar få se om det blir bättre då annars vete fan vad som är fel :roll:
Märkte även att det är väldigt oljigt runt givaren på tryckröret från intercoolern vilket bevisar två saker: 1. Den drar antagligen tjuvluft och tappar laddtryck där och 2. Det ska INTE komma olja i de röret...
740 Turbo -87, 740 GL -85, 740 GLT 16V -88, Amazon -65 (evighetsprojektet), mm