Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
Har märkt en tid att bilen blivit törstigare och går allt sämre på tomgång. Den går väldigt oroligt och pendlar svagt i varvet och missar.

Steg 1 blev att inhandla en omgång nya Boschstift. Svag förbättring. Nästa blickfångare blev fördelaren.
Bränt och oljigt som vanligt så ett bättre beg lock och rotor rotades fram ur gömmorna och monterades efter lite rengöring och skrapning.

Tändkablarna (som lever ett rätt hårt liv med en glödande turbo under sig) byttes mot ett par andra mindre uttorkade men inte heller de verkar ge någon förbättring.

Blir ett besök på volvo i morrn och handla lock, rotor och tändkablar få se om det blir bättre då annars vete fan vad som är fel :roll:
Märkte även att det är väldigt oljigt runt givaren på tryckröret från intercoolern vilket bevisar två saker: 1. Den drar antagligen tjuvluft och tappar laddtryck där och 2. Det ska INTE komma olja i de röret...
Användarvisningsbild
av päpplet
Skulle min mintturbo vara dålig? kan jag aaaaaldrig tro :lol:
Användarvisningsbild
av päpplet
locket sugs då fast på ventilkåpan så den verkar då funka?
Användarvisningsbild
av päpplet
De borde vara snabbt gjort att kolla då eftersom vevhusventilationen går ut i luftburken. Då borde luftfiltret drypa av olja och så mycket tror jag inte den trycker ur sig
Användarvisningsbild
av päpplet
Visade sig vara insugspackningen som läcker så den + LMM ska bytas i morgon sen ska CO-halten ställas. Har även en säck med små blåa volvokartonger med nya tänddelar som ska monteras :)
Användarvisningsbild
av päpplet
Verkstadsbesöket blev uppskjutet till på fredag så idag monterades det dimljus istället :)
Bild

Klart lyft för helhetsintrycket när två tomma hål i fronten försvann
Bild
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11

Går fläkten/fläktarna som dom ska?

Byta a/c-kompressor själv?