Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av llesrof
HenrikY skrev:
llesrof skrev:Jag har ett riktigt XC-emblem du kan få om du vill :D
Det vore snällt, blir kanske aktuellt till våren då jag tänkt byta dom rostiga dörrarna och lacka om den. Blir nog enkel sprayburks lack eller liknande så man kan lacka om den lite allt eftersom och när man har lust för den är lite rostig och sliten så inget att vara direkt rädd om så då kan man ha så kul som möjligt. Blir nog svart med flames och lite döskallar eller vad jag nu kan hitta på, och racingnummer på framdörrarna så klart. Dixiehorn har jag redan :mrgreen:
Påminn mig till våren så får du dem av mig.
Användarvisningsbild
av HenrikY
Bytte diffen igår, har aldrig skruvat med sånt tidigare och gissade på ca 4 timmar men klarade det på 3 så det vart jag rätt nöjd med och då inkluderar det även letande av verktyg och dra fram massa grejer och även ihopplockning och så ödslade jag lite tid på onödigt skruvande kring bromsskölden som jag upptäckte kunde sitta kvar. Känner att jag börjar få lite vana nu med att skruva med bilar, som när jag skulle byta från sänkfjädrar till orginal när jag nyss köpt den här bilen höll jag på i 4-5timmar :roll:
Jäklar vad man krånglade med dom där fjäderspännarna upp i hjulhuset och dom fick inte plats och man lossade upptill först och höll på med domkraft och jäklades för att få benet av spindelleden. Nu går det på kanske en halvtimme, och inte behöver man spänna ihop fjädrarna heller även om benen är förlängda 6cm.

[youtube]_PVhHflmRaM[/youtube]
Användarvisningsbild
av HenrikY
Eirike93 skrev:Det där var väl ingen terräng 8)
Måste ju akta fälgarna från alla stenar för dom ska jag ha kvar, däcken är ju smalare än fälgarna och så är det stenhårda gamla vinterdäck som är nerslitna så bara för att diffen låser får den ju inte magiska egenskaper :lol:

Men det kommer nog lite mer när jag fått dom nya däcken.
Användarvisningsbild
av HenrikY
Bjursingen skrev:Frän 945a såg den vid skateparken vid gruvgatan i veckan :) Rätt med höjd bil!
Haha, dom har ju lagt en box och några stenar i vägen ner till grusplanen men det stoppar inte mig, det är ju bara att köra runt ut i gräset och upp i slaggen. Men jag vill gärna ha lite mer mönster på däcken i fall man hittar en riktigt vass slaggklump.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10
Köpråd XC60 T8 -18/19

När ska kamrem bytas, har läst att det s[…]

Fixat en vårtvätt och bytt till textilm[…]

Ja så skall det se ut som jag minns. Skadar[…]

OM RYSSEN KOMMER