Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

gringob23 skrev:När jag lackade alla lösa delar så som dörrar, skärmar osv så gick de bra men när hela bilen skulle lackas gick de sämre och jag fick gardiner hela skärmarna, men det våtslipade jag och polerade bort med rätt bra resultat.
Vet du vad du gjorde för fel för att få gardinerna? För mycket färg på en gång (en gång tjockt istället för flera sprut med tork emellan?) eller varför blev det så?

Ser ju kanonbra ut på bilderna annars.
av gringob23
StringerBell skrev:
gringob23 skrev:När jag lackade alla lösa delar så som dörrar, skärmar osv så gick de bra men när hela bilen skulle lackas gick de sämre och jag fick gardiner hela skärmarna, men det våtslipade jag och polerade bort med rätt bra resultat.
Vet du vad du gjorde för fel för att få gardinerna? För mycket färg på en gång (en gång tjockt istället för flera sprut med tork emellan?) eller varför blev det så?

Ser ju kanonbra ut på bilderna annars.
Ja jag vet varför det börjar rinna :) Sprutan fick skräp i munstycket eller i nån av luftgångarna vet inte exakt men den sprutade all färg längst ner på sprutbilden och där kollade inte jag utan jag kollade i mitten av sprutbilden så det började rinna hur lite jag en la, de började till och med rinna på första lagret som är typ 65%

Tackar för alla kommentarer!! Jo Hyffsat fint blir det iallafall :) Blir att rulla in den i tältet igen och våtslipa där det ser värst ut. Tyvärr blir det ingen renovering av hjulupphängningarna för tillfället för pengarna är helt slut.. Blir förmodligen senare, Bakvagn först så slipper jag lyfta ur motorn direkt igen, men den har bara gått 14000mil så alla bussningar är tokfräscha. Varför jag inte har råd med framvagn är för att de behövs mycket nytt, som t.ex nya bromsköldar på båda sidor osv. Bilder på inredning kommer nu ska bara gå ut och knäppa kort, samt på motor osv. Tack igen för alla kommentarer ! :D
av gringob23
Andis skrev:Mycket snyggt lackat.

Kul att se en så seriös renovering, ser ut som du målar upp även hjuluphängningar och allt när du ändå är igång.

Tycker du ska ställa ut den i någon original klass ser ut att kunna få fina poäng och tittarsiffror.

Byggde du ihop motor original igen. Eller någon fixning på den? Typ balansering eller liknade. Skulle ju vara kul med en motor i absoluta topp form i den som bara gick så där otroligt lugnt och fint och tyst.

Ska bli kul att se den helt klar :-)

Inga bilder inifrån? Eller kanske inte börjat där ännu :-)

Fortsatt lycka till med den fina renoveringen.
Med vänlig hälsning,
Andis
Motor är original men det blir en annan motor som blir trimmad vid sidan av, så bilen går köra medans jag sätter ihop en värsting motor :) Nej ingen balansering :( Bara bytt packningar i hela motorn inget mer =) Hade jag haft pengar hade allt varit mycket bättre men lever man på studiebidrag och sommarjobslön är det inte lätt ;)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
av Lucif3r
gringob23 skrev:Jodå :) Jo, det är en buckla :(

Då kommer ju följdfrågan - varför fixa du inte den innan lack :) ?
Det är ju bara att trycka/knacka ut den från baksidan, och dom små minibucklor som ev. blir kvar lägger man bara lite spackel i. Sen slipa, grunda och lacka 8)
av gringob23
Lucif3r skrev:
gringob23 skrev:Jodå :) Jo, det är en buckla :(

Då kommer ju följdfrågan - varför fixa du inte den innan lack :) ?
Det är ju bara att trycka/knacka ut den från baksidan, och dom små minibucklor som ev. blir kvar lägger man bara lite spackel i. Sen slipa, grunda och lacka 8)
Jadu, vill helst inte ha spackel alls så ja tänkte köpa en ny framskärm men de blev aldrig av sen vart de såhär :) Men ny framskärm är fortfarande inte omöjligt. De gick inte knacka ut, plåten var i konstig spänning så de vart bara skit :S Aja de har hänt liten grejer, varit på skroten och köpt lister vänster framskärm och fjäderkoppar bak så nu är den närmare backen och köpt nytt batteri också, sen emblemen på framskärmarna sitter på :)

Bild

Bild

Bild

Det verkar vara förnuftiga beslut, säk[…]

Då känns det mycket lugnare, har t&au[…]

Dolda Vinkeln...

Jag svara mig själv här.... efter att ha[…]

Byta bromsok bak v50 d3 2012

Som rubriken lyder men min fundering är m&ari[…]