Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
Fick tummen ur idag och monterade en yttertempmätare :)
Bild

Och när jag drog kablarna till givaren så hittade jag kabeln till motorrumsbelysningen så det blev en sån monterad också
Bild
Sitter även en ny pulsair ventil på och en till ska beställas. Nu startar den oftast på en gång med varm motor :P
Användarvisningsbild
av Kompe
Varför ska du beställa en ny pulsair ventil om du precis.. öhm monterat en ny? :???: :wink:
Användarvisningsbild
av päpplet
Kompe skrev:Varför ska du beställa en ny pulsair ventil om du precis.. öhm monterat en ny? :???: :wink:
Sitter nämligen två stycken ventiler bredvid varandra och jag har bara bytt den som var i sämst skick :wink:
Användarvisningsbild
av Kompe
aha :roll: :lol: Va har dom för funktion då? 8)
Användarvisningsbild
av päpplet
Den ska suga in friskluft i avgasportarna så förbränningen fortsätter hela vägen ut i grenröret för att få renare avgaser. Ventilerna är helt enkelt backventiler som förhindrar att det kommer in avgaser i insuget.
Det är de två tallrikarna som sitter på avgassidan på motorn
av slidnert
Tyckte min 740 -90 var fräsch när jag köpte den och har varit hur nöjd som helst tills jag fick se din skönhet! Fräschaste 740 man sett i orginalskick! :D
Användarvisningsbild
av päpplet
Har tyckt ända sen jag köpte bilen att den fräst vid acceleration. Fanns tydligen en anledning till de också
När jag skruvade bort (just de, SKRUVADE bort :wink: ) flänsen så kom svaret fram
Bild

Lite slip, svets, mera slip och värmebeständig färg senare så blev den betydligt tystare :)
Bild

Ett bättre rör ska nog försöka skaffas då det är väldigt tunt i godset runt flänsen som de antagligen åkt med lös en gång i tiden

När jag ändå var i samma trakter så schimsade jag upp bussningarna till växelspaken så nu är den stum och fin igen :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9
Batmacs Model 3 2020 - Enemy - såld

:-) Grattis! Vad blir det nu då? :-)

Vill minnas att min 854 automat vägde runt 87[…]

230fk går snålt

Ja då borde det ju vara LMM, den ska ju ha k[…]