Nu har jag vart passiv här på forumet de senaste 2 veckorna känner jag och det har hänt en del grejer runtom i verkstäderna så här ska Ni få en update med en hel del bilder (roligast med bilder 8) )
I min tidigare update så skrev jag och visa lite bilder på ett rosthål på en balk som jag tog tag i och nu finns det inte något fult äckligt rosthål längre, så här ser det ut!
När jag gjort klart balken så var det dags att tippa tillbaka bilen och påbörja den "nya" stolsramen och rostlagning.
Som Ni ser så har jag skurit bort det mesta av plåten runt själva stolfästena pga rostskador under plåten och jag ska köpa nya stolar och bygga en liten fyrkantsrör-ram till de nya fästena.
Här ser ni bättre på rosten som angripit i svetsfogarna mellan plåtarna...
Innan tvätt av motorn.
Motorn blev helt okej efter tvätten men det blir ändå en uppmålning. :)
Efter motortvätten så blev det dags att börja demontera toppen en vanlig 530 med M-kam. Får se om den bara fräschas upp med planing och MIRA-fräsning eller om vi ska försöka ge oss på något större för att lära oss när det ändå är en 530 som inte gör så mycket om den går åt helvete
Allting såg bra ut, inget som var trasigt eller förstört som tur var!
Vev, kolvar, stakar, vevlager, ramlager mm var i mycket bra skick! Puuh skönt, inget som måste köpas mer än packningar, skippar nya lager då det är skolprojekt, motorn får gå så långt den klarar med originallagren :)
Hoppas Ni gillar det jag gör och gör Ni det, kommentera gärna! :D