Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ticken
Tack till Soe69. Det ligger en S70 orginalvinge i garaget och väntar på lackering.

Har varit på volvo idag och hämtat lite prylar :wink:
Kan komplettera upp med artikelnr på allt om någon är intresserad av det.

Det blev en kabelhärva..
Bild

Och en knapp..
Bild

Såhär ser det ut baktill på stereon. Ut med den breda och stoppa in kabelhärvans t-kors imellan. Obs att du kommer tappa strömmen till stereon och att den kommer be om radiokod när du startar upp den igen.
Bild

Fixat !
Bild

Och numera är det knappen längst in som styr el-antennen istället för att det åker upp så fort man startar stereon!
Bild

/Ticken
av JE Jr
Vart kommer den ifrån? :) När jag köpte min för ett halvår sedan så kom den från Kina, fanns 3-4stycken kvar i hela världen sa de...

Men du, du måste sätta i en SC-900 eller SC-901. Sjuk skillnad på ljudet från 805:an!!
Användarvisningsbild
av Ticken
Den? Pratar vi om knappen nu? Isåfall - Det är den svarta. Som egentligen är till 850. Kontakten passar och själva knappen passar, det enda som skiljer är själva knappen. Den gråa, som det egentligen ska vara har utgått tyvärr, så det är att leta beg som gäller då.

Sc-900 & Sc-901 säger du? Vilka är det?

/Ticken
En liten uppdatering då :D Har som tidigare köpt en vinge här på forumet, som jag idag fått tillbaka från lackering. Monteringsbilderna får tala för sig :wink:

En ny monteringssats art nr: 1399411. Innehållande iprincip allt man behöver. Så det är klart att rekomendera om man vill ha fräscha schyssta prylar på bilen.
Bild

Min S70 innan montering.
Bild

Ytan där den dubbelhäftande tejpen ska sitta. Följer givetvis med nya sådan tejp i monteringsatsen.. ( Som för övrigt sitter som berget!!)
Bild

Inte helt dumt att torka av ytan först med detta.. Även bakluckan då såklart.
Bild

Tejpen på plats. Var ett jäkla pillande att få på plats.
Bild

Måttade som en tok innan vi la vingen på plats..
Bild

Med vingen på plats så skruvade vi dit dom nya metall bläcken & skruvarna.
Bild

Och såhär blev det.
Bild

Här får man väl en liten känsla för hur den sitter i sida.
Bild

Det ska väl tilläggas att det är inte helt lätt att få vingen "rätt" utan man får lixom höfta lite och sätta den där man tycker att den passar. Jag är iallafall skitnöjd så där får den sitta!
Och givetvis kommer det mera bilder med nytvättad bil i dagsljus..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12
Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Två lambdasonder på 65k / 26år, […]

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. Al[…]