Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av opA
Ynot skrev:Hur går det med bilen opA, är lite nyfiken om du är nöjd och vad du har för projekt med bilen.
De går så bra så !
Är riktigt nöjd med bilen utöver några småfel man fått.. de senaste felet är att en givare i oljetråget krånglar vilket gör att "låg oljenivå" lyser då och då fast oljesticka är mer än halvfull. Ska åtgärdas av Volvo så fort de finns tid..

Igår satte verkstan i en motorvärmare+kupéuttag samt i tisdags beställde jag fyra nya vinterdäck som ska krängas på 17"´s fälgarna som följde med.. så nu står den snart redo inför vintern som kommer :)

Projekten är väl i princip de som står på min Garaget-sida.. klistrar in dom snabbt här med;
# Personlig registreringsskylt
# LED-slingor i baklykterna
# Ta bort toningen på baklykterna som förra ägaren spraya på
# Toning av framrutorna
# Byta ut toningen på dom 5 bakre rutorna mot mörkaste
# Måla om bromsoken
# Återbesök hos Ditec och få återbehandling gjord
# Autotech dekaler längst ner på bakdörrarna (?)
# Punktlackering av skada i framspoilern
# Slitsade och borrade skivor
# R-bromsar (?)
.. och säkert något mer.
Finns säkert något mer jag glömt... ska väl även försöka komma iväg på så många träffar så möjligt nästa år. Blir nytt för mig då jag inte varit på någon mer träff än Elmia de senaste åren..

Kommer inte på något mer som kan vara på gång eller liknande.. är de något mer som de undras över är de bara att fråga ! :P
Användarvisningsbild
av opA
Sådär.. nu va de ett tag sen man uppdaterade.

De senaste är väl att man varit uppe hos Autotech och bänkat bilen för att kolla upp den lite höga förbrukningen vid normal körning. Låg i 99km/h Jönköping-U-hamn, aldrig över 2100varv och en helt otrolig eco-drive körning.. 5,4 mil senare får jag i 5,4 liter 98-okt så den snittade prick 1liter milen mätt vid pump. Tyckte detta lät lite saftigt så pratade med Patrik på A-tech och fick då tid under fredagen för att kolla upp vad som kan va fel.

Mättes lite alla möjliga värden men allt visade på Ok värden.. kunde inte hitta några fel bara att mitt luftfilter behöver bytas. Sätter dit org. luftburken nu under vintern och sätter dit ett nytt AEM-filter till våren.

Fick även se på ett kit bromsar från Wilwood och blev ruggigt sugen på detta bromskit efter att ha kollat in deras hemsida:
Bild

Hade varit snyggt med vita ok men verkade bara finnas rött och svart..

Ja, men vad mer..
Var ute med en riktigt bra fotograf i lördags förra veckan.. slutar att jag kommer hem med dessa bilder:

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Nåja.. tills vidare ! =)
Användarvisningsbild
av opA
Ynot skrev:Ser bra ut "opA" hoppas du få många sköna mil med bilen (D)
Tackar, tackar, "Ynot" ;)

Saknar du inte din T5:a ? ;)
Fast.. förstår att du njuter när du har en mer rolig förbrukning med D3:an ! :)
av Lazy
opA skrev:
Ynot skrev:Ser bra ut "opA" hoppas du få många sköna mil med bilen (D)
Tackar, tackar, "Ynot" ;)

Saknar du inte din T5:a ? ;)
Fast.. förstår att du njuter när du har en mer rolig förbrukning med D3:an ! :)
Jo ibland saknar jag min T5 polestar (fan vad det gick undan) men idag njuter jag av komfort och låg förbrukning.

Men som jag sagt tidigare, njut av den bil du har idag (man lever bara en gång).
Användarvisningsbild
av opA
Idag åkte vinterdäcken på !

Bild

Gamla friktionsdäck krängdes av och nya, fräsha 215/45 dubbdäck sattes på !

Bild

19":orna avfettades, högtrycktvättades, avfettades igen sen fälgförseglades och gömdes sen undan för våren 2012 ! :)

En stund senare stod pärlan med vinteruppsättningen på...

Bild

Vad smått de blev med 17" :P
Nåja.. bromsoken ser iallafall stora ut i fälgen.. haha =)

Nu ska bara dubben köras in... kändes lite tidigt att sätta på vinterdäcken men men.. ska vara 5-8 plus så långt jag kan se på YR d.v.s söndag nästa vecka... nu är de gjort iallafall.
Användarvisningsbild
av opA
Var ett jäkla tag sedan man uppdaterade här nu märker jag :D

Men idag var vi rätt många som var ute och körde på sjön i stan och jag var väl lite feg i början.. men fick till slut ge mig och till sist låg jag på isen med ! :)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Kul som satan !
Men 300hk gör ingen nytta på is känner man.. haha :mrgreen:

Utöver de längtar man som tusan till våren.. bara 1 månad och 3 veckor kvar till Elmia och då åker sommarhjulen på !
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 28
Falsklarm av insekt?

Fick "springa" ut till bilen igår […]

Är en svets diffad låda på den o […]

Låter ju nog som lagerljud och om det inte t[…]

Låg räckvidd Volvo ex30