Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dahlen
745an drog ca litern :), det kanske var min gasfot som gav den höga förbrukningen i golfen :roll: är riktigt nöjd över förbrukningen i 940in :)
Användarvisningsbild
av dahlen
rotade runt lite i ena dörrsidan för att se om jag skulle haft turen att ha fördraget till elhissar som det verkar som många andra har haft. den turen hade inte jag men var draget till högtalare fram iaf. dock verkar dom kablarna inte går till stereon då jag testade en högtalare och det kom inget ljud. funderar om det kan vara någon mer kontakt vid stereon som inte är inkopplad. men jag hittar inte "pinnarna" som man har för att få ut stereon ur ramen så jag kan inte kolla upp det.
Användarvisningsbild
av dahlen
lite pul att försöka få fart på abs bromsarna. började med att försöka lokalisera vart f** dom valt att sätta säkringen. vem fick den idéen att sätta den bakom instrumentpanelen? :evil: :roll:

somsagt. fick börja med att lossa underpanelen i instrumentbrädan.
Bild

sedan var det ficklampan som gällde. tillslut så lyckades jag hitta säkringen. den satt på översidan av något relä. inte jätte lätt att se...
Bild

den säkringen var trasig så fick ta den enda hela 10A säkringen jag hade. bara att trycka dit.
Bild

efter det så lös denna lampa trevligt när man vred på tändningen :)
Bild

tyvärr så var det roliga förstört 2 sec senare. jag startade bilen och lampf*n lös fortfarande.. jaha tänkte jag då. då var det bara att öppna motorhuven och börja läsa av felkoder.
uttag 3 var det som gäller. fick 1-2-2 vilket enligt denna lista
http://www.swedishbricks.net/700900FAQ/BrakesABS1.html

är det höger fram sensorn som ger fel signal i hastigheter under 40 km/h.

då kommer frågan. är det bara att byta givaren? :roll:
Användarvisningsbild
av dahlen
nej såna ska jag ha på bilen med. men det kostar närmare 2000 kr runt om. och som nybliven student och är "mellan två jobb" så finns det ingen som helst inkomst... men det kommer tillslut :D
Användarvisningsbild
av dahlen
nu blir jag trött på detta. är inne på 3dje kylaren nu och denna läcker också! nr 2 visste jag dock att den skulle bara fungera tillfälligt. men denna gav jag 500 spänn för och den börjar läcka mer och mer... så blir att rycka ur den och åka tillbaka till skroten och begära pengarna tillbaka... surt är det. så blir troligtvis inte till volvo träffen med denna :(
Användarvisningsbild
av päpplet
tråkigt, är det inte övertryck i systemet då eftersom den äter kylare?
Användarvisningsbild
av dahlen
funderade på det med. får testa byta locket till expansionskärlet
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9

https://pbs.twimg.com/media/GrjAz-gboAEZ5gq?forma[…]

https://partsouq.com/ Skum info på min[…]