Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
Idag gick det lite bättre och jag har lyckats göra klart skärmen för montering. Visst blev det lite märken kvar och lite apelsinskalsfinish men med tanke på förutsättningarna med att måla med sprayburk utomhus i blåsväder så vart det riktigt bra. ska försöka bränna av en bild på den i morron
Användarvisningsbild
av päpplet
Andra skärmen blev klar idag (den var så dålig runt blinkersen att jag bara slipade av den värsta rosten och bättrade på den) och nu har jag fått besiktningstid på måndag i Mora så i morgon blir det hårdskruvning :lol:

Har bara bromsluftning, skärmbyte, montera släpvagnsdosa och byta till sommardäck kvar :D
Användarvisningsbild
av päpplet
Bilen besiktad med dom magiska tre tvåorna jag alltid får på mina besiktningar :roll: Styrservon läcker olja nere vid styrväxeln och broms och bakljus på en sida var för urblekt så det blev fel färg. Och så fick jag ett bra att veta på rost i framvagnsbalken men nu är den besiktad och laglig i en månad iallafall :lol:

26 mil blev det idag med besiktning i mora (7 mil enkel resa) och en massa varv inne i malung mm så nu är den väckt ur dvalan på riktigt :P

Inga bilder än tyvärr. Ska se om jag kan fixa nån bild i morron bara jag hittar en kamera.

Edit: Bytte skärmar, svetsade avgasröret och luftade bromsarna igår. Passade på att pumpa ur gammal bromsolja som var totalt roströd :roll:
Användarvisningsbild
av päpplet
Så där ja nu har jag ägnat ett par timmar åt att polera av mossan på eländet och den blir blank och fin till sist :D Har väl bara vänstersidan kvar tills i morron om det inte spöregnar :roll:
Användarvisningsbild
av päpplet
Nu äntligen har jag hittat datakabeln till kameran så jag kan få upp lite bilder :D
Har lite bilder sen jag besiktat och innan tvätt men den blev ju klart snyggare med rostfria skärmar. Skulle bara haft tag på ett par friska i rätt nyans också...
Bild

Snyggt med turbofälgar fram och plåt bak men det var dom ända lagliga däcken utan dubb jag hade :roll:
Bild

Jävligt skitiga säten men det värsta har försvunnit nu
Bild

och den är hysteriskt skitig under huven av olja, rostskydd och lite linolja som torkat fast. Spolade rent lite iallafall men om det blev så mycket bättre vet jag inte. Ska ta lite efterbilder sen när det blir ljust ute.
Bild

Bytte spolarpumpen till bakrutan och bytte torkarblad så nu fungerar bakrutetorkaren som den ska igen. Har även insett att det skulle vara 1,2W lampor i instrumentpanelsbelysningen och inte 3W... Lär byta ut lite saker som smält sönder men jag har väl lite bilar att ta av :lol:

Och som det verkar så tar den bara runt 0,8 milen på blandad körning. Och ja, bensinmätaren fungerar i den här också :wink:
Användarvisningsbild
av päpplet
lite skillnad syns det på lacken efter en polering av halva bilen men det märks bättre i verkligheten :D
Bild

tyvärr började det regna så glansen syns inte men den är verkligen spegelblank :P
Bild

Fixade mej en adapter idag så jag slipper lyssna på kassettbandet med status quo som jag har kört runt 20-30 gånger nu. Allt som behövs är ett kassettband som kan rensas inuti, ett tonhuvud ur en annan bandare (mitt tog jag ur en sån freestyle eller vad dom nu kallades) och en kabel. Bara att plocka isär bandet och ta ur allt löst krafs och skära bort lite plast där tonhuvudet ska sitta och löda på en gammal hörlurskabel med en stereokontakt på.
Tonhuvudet satte jag fast med lite"apskit" som håller fast vindrutan på 740 som är seg och kladdigt så det går att justera om tonhuvudet så det hamnar rätt. Ljudet är väl inte 100 men fullt acceptabelt med tanke på priset på den. Fattig man gör så gott han kan :lol:
Bild
Användarvisningsbild
av Zell
fler som polerar bilen ser jag, betydlig skillnad blev det :-)-)

Gött med kasettadapter, lite nostalgivarning över det
apskit :lol:
Användarvisningsbild
av päpplet
kassettadaptern fungerar faktiskt riktigt bra efter lite finjusteringar men den är känslig för var bandet hamnar i radion när det glappar lite i hållaren men annars är den väl värd sina 0 kr :lol:

Köpte mej ett par bättre begagnade (läs nästan nya) bakljus idag för den svindlande kostnaden av 50 kr/st :lol:
Bild
En fortsatt polering+tvätt samt ett par nya nummerplåtar skulle ju kanske inte skada...

Bild

Nu sitter ju till och med bakjusen fast med 3 muttrar istället för en som dom gamla gjorde. Passade på att byta plats på en kabel till släpvagnsdosan som hamnade lite fel på bakljuset förut så nu går det att dra släp utan att höger blinkers lyser hela tiden :lol: Hade visst satt kabeln på bakljuset förut :oops:

edit: Tankade vrålåket igår och räknade ut förbrukningen, 0,78l/milen blandad körning är inte farligt med ett helruttet fördelarlock och tändstift i okänt skick :-)-)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8
Visa din semesterbil(d)

Strax utanför Trollhättan hittade jag ty[…]

Motorhuv öppen?

Ja det löstes med sista uppdateringen

Stod han och slirade länge på koplingen[…]