Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Osram Nightbreaker lyser långt med hyfsat vitt ljus. Nackdelen är högt pris och kort hållbarhet (max ett år skulle jag tro), samt att det är svårt att få tag på i H1. Vill du ha vitt som lyser lite sämre än det skulle jag köra på xenonlook-lampor av bra kvalitet :-)-)

/Kalle
Användarvisningsbild
av Ticken
Jag kan rekomendera xenonkungens xenonlook lampor. Kanonbra drag i dom, kolla in min tråd, där finns det en bild på hur dom ser ut.. I min bil är det visseligen H4, men dom finns i alla socklar..

/Ticken
Användarvisningsbild
av Tofulus
Hmm, tror det blir dyr frakt att beställa från xenonkungen när det skall levereras till Finland... Har kollat lite efter night breaker, men tycks inte finnas någonstans :(
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Ojanperä är det enda stället där jag hittar Nightbreaker i H1, och de bör ju finnas i Finland :wink: :)
Användarvisningsbild
av Tofulus
Har inte blivit nya lampor i halvljuset, har haft för mycket att göra, så bilen har inte fått något annat än kilometrar :cry:
MEN... Har fått hem en blockvärmare med kupéuttag som skall monteras, och så skall jag inom en när framtid köpa nya dämpare till bakluckan, den vill inte hållas uppe nu när det har blivit lite kallare.
Även IPD-krängningshämmarstagen som jag köpte i somras väntar på montering... Och i samma veva som de byts så blir det lite färg på framoken, samt lite kopparpasta eller dyligt bakom bromsklossarna, skriker som f*n...
Användarvisningsbild
av Tofulus
Då åkte vinterringarna under, lite lessamt med 15" fälgar, ser ju pyttesmå ut under en såpass stor bil som 850... Får se om man under vinterns lopp skulle hitta några 18" fälgar för ett passligt pris :)
Passade även på att dra hammarlack över framoken, så nu är samtliga ok svarta och fräscha.

Bild
Användarvisningsbild
av Tofulus
Gasdämparna till bakluckan monterade! Känns ovant när man hamnar ge fart till bakluckan för att den skall gå fast, förr hamnade man "leda" den hela vägen ner, annars slog den fast med rejäl fart :D
Användarvisningsbild
av Tofulus
Har hänt lite igen...

Har försvunnit små mängder kylarvätska, även efter att genomföringen för värmepaketets slangar byttes. Upptäckte att det var en liten spricka i expansionskärlet var den lilla "returslangen" sitter fast, så köpte nytt på Volvo. Märkte i samma veva att även en kylarslang satt lite halvdåligt fast, så månne inte vätskan skall hållas i motorn nu.

Lite bilder:

Bild
Nya kärlet fast, gamla brevid... Liten skillnad!

Bild
Helhetsbild med diverse verktyg som behövdes.

Bild
Skruvade även fast ballasten lite bättre... Brevid är kylarslangen som satt dåligt fast, syns lite rött på den...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11

Hoppas att det inte blev allt för dyrt fö[…]

Uppdatera mjukvaran

Alltifrån inte alls till nödvändig[…]

.. Jag tänker ändå att byggnader[…]

Elbilsräckvidd hit och elbilsräckvidd di[…]