Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
Jag blir så jävla LESS på allt vad bromsar heter.

Idag lyckades jag efter ha ringt runt hela kommun hitta ett donatorok med hyfsade kolvar. Ett Bendix ABS-ok så nu är det ytterligare en variant provad (fast det är samma kolvar som vanliga bendix). Sköt ur dom ur oket med tryckluft och putsade till dom och fettade in för montering.

När jag skulle till att lufta fanns det inget att vrida på. Då har någon idiot och klåpare som haft bilen innan dragit av BÄGGE luftnipplarna på ett ok och de var ju såklart inte svetsbara så det skulle gå att svetsa på en mutter.
Nu hittade jag en gängtapp i en låda med rätt gäng för nipplarna och skulle plocka ur oket och borra ur dom men då får jag inte lös en slangjävel. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Användarvisningsbild
av päpplet
Ja och det är tydligen totalt omöjligt att hitta ett ok som passar också :roll:
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Har ett höger fram bendix abs-ok ligger och skräpar ute i vardagsrummet som jag köpte till en bil med som aldrig monterade, alla nipplar och så är lossade och kolvarna rörde sig sist jag provade. Du kan hojta till med ett bud om det är intressant.
Användarvisningsbild
av päpplet
Marlboroman: Jag vill helst ha rätt ok till den dvs tvåkolvs Girling

Dalmans: Jag har nog ev fått tag på ok men du kan ju alltid kolla. Det är vänster fram jag behöver men ett reservok vore ju inte helt fel det heller :lol: Är det en 16V du skruvar isär? Om jag har förstått rätt är det bara GLT 16 valve och turbon som har de oken

Idag när jag vaknat och nyktrat till och gick ut såg jag att garageporten hade blåst igen (fast spärren var nerslagen) och gjort en till fin bula i bakskärmen :roll: Som tur är blev det en rätt liten mjuk bula så jag hoppas att den försiktigt går att slå tillbaka.

Vore fint med en omlackering men min ekonomi mår inte bra för tillfället så det är bara att glömma.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
päpplet skrev:Marlboroman: Jag vill helst ha rätt ok till den dvs tvåkolvs Girling.
Ah, jag som inte hängde med i svängarna :oops:
Användarvisningsbild
av Severin
Marlboroman skrev:Har ett höger fram bendix abs-ok ligger och skräpar ute i vardagsrummet .
:lol: :lol:
Användarvisningsbild
av päpplet
Än sen. Mitt sovrum ser ut som en bilskrot :P

Edit: Tills jag fått tag på ett bromsok tvingas jag ha farmors 240 att åka i. Den går billigt men det är det ända roliga med den :roll:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 75

Tjena på er längesen sist. Jo jag m&ar[…]

Byta inre drivknut problem

Hur har det gått? Samtidigt nyfiken på[…]

Hej! Jag har en Volvo V70 2,4T, 2001, 365 000 km[…]

Tre år med Volvo V90 CC