Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
Det bara kom på några mil. Lät inget när jag åkte iväg men när jag öppnade dörren hemma och skulle stänga av den började svetten rinna :wink:
Användarvisningsbild
av MrSimson
Har nu kollat det där med generatorn o det verkar inte vara den. kopplade loss den o det lät lika mycket som förrut. Så då är det nog lagrena som börjar bli slitna. Men nog om det. Var på biltema o shoppade lite rostlagninggrejer. Så idag har det varit slipning, svetsning och spackling för hela slanten. Men som vanligt så tar allt längre tid än man tror så det är inte färdigt. Lägger iaf upp lite bilder, dock inget på svetsningen då jag skäms över mina svetsar :oops:

Bild
Det som köptes var: punktbläster med medel, rostskyddsmassa, spackelspadar av olika varianter, glasfiberspackel, kort- och långtrådigt samt finspackel, torkarblad till fram, röd bromsoksfärg, slipmaskin med slippapper, våtslippapper, primer.

Bild
Rosten borta

Bild
Före-bild

Bild
Börjat spackla

Tänkte fortsätta i helgen och förhoppningsvis göra färdigt den skärmkanten. Sen är det att gå på resten av bilen, mycket som ska slipas, rostlagas o lackas om.
Användarvisningsbild
av MrSimson
Tänkte höra lite om hur jag ska göra sen när det är dags för lack. Är ganska grön vad gäller det så jag har lite frågor. Har ju köpt primer, hur fint papper behöver man slipa med innan man har på den? Finns det risk att primern löser sig i volvos färg? Köpte ju även våtslippapper k400 ska man slipa lite på primern eller ska det vara finare där eller inte slipas alls? Hur många lager färg och hur många lager klarlack? Vad för slippapper efter färgen? Ska det slipas även efter klarlacken? Hur gör man med våtslippapper? Lägga i vatten? Hur länge? Som ni märker är jag väldigt okunnig här men man måste ju börja någonstanns. Tacksam för svar.
Användarvisningsbild
av Ticken
Grymt jobbat! Kul att se att du orkar lägga ner lite tid på bilen! Är satans kul att kunna se vad som händer med bilen!

/Ticken
Användarvisningsbild
av MrSimson
Ticken skrev:Grymt jobbat! Kul att se att du orkar lägga ner lite tid på bilen! Är satans kul att kunna se vad som händer med bilen!

/Ticken
Jo men det är klart! :D
Användarvisningsbild
av Nightmare89
Hej MrSimson

Här har du en liten guide om hur du fixar rosten. Har du mera frågor så kan jag svara på dem så gått jag kan :-)-)
Slänger med 2 bilder så du ser hur det var å hur det blev för mig
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=2802.0
Hoppas det går bra :-DD
Före
Bild
Efter OBS!! den e fortfarande mycket smutsig bilen så det ser lite konstigt ut
Bild
Användarvisningsbild
av päpplet
Jag tycker det känns oseriöst att spackla igen rosthål men så länge som man är noggrann med att verkligen ta bort all rost runt hålet kan det väl gå an. Jag har sett många som bara dragit en tjock kaka spackel direkt på rosten och då har spacklet släppt efter något år och lämnar ett ännu större hål efter sig :roll:

Jag föredrar att svetsa då 8)
Användarvisningsbild
av Nightmare89
päpplet skrev:Jag tycker det känns oseriöst att spackla igen rosthål men så länge som man är noggrann med att verkligen ta bort all rost runt hålet kan det väl gå an. Jag har sett många som bara dragit en tjock kaka spackel direkt på rosten och då har spacklet släppt efter något år och lämnar ett ännu större hål efter sig :roll:

Jag föredrar att svetsa då 8)
Hm ja självklart så måste ju rosten bort annars så går det ej ju^^ :lol:
Användarvisningsbild
av MrSimson
Jag är medveten om att det inte kommer att bli en lagning som håller i all evighet men det får hålla så länge det håller. Har inte kunskapen att svetsa dit skärmkant så det blir snyggt o så, det får bli en annan gång.
Användarvisningsbild
av MrSimson
Tack för den underbara länken "Nightmare89"! NU har jag fått lite mer kött på benen. Givetvis tog jag bort rosten så mycket som jag kunde innan spackling, men som jag skrev förrut så förväntar jag mig inte att det håller i all evighet. Ditt blev ju riktigt bra "Nightmare89"!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 18
Vevhusventilation oljeläckage

Hej! Undrar om en igensatt vevhusventilation kan o[…]

Beror på hur tjocka plattor du tänkt […]

Bränsletrycksensorn Det jag inte för[…]

Så med andra ord så har jag kört […]