Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Severin
Watt är inte allt, jag hade 4st 12" ett 3 vägs framsystem på ett steg, bryggkopplat så gav det 2x160w till framsystemet och 1x360w till basarna i 1ohm.

Ej bryggat så gav det 4 x 40 + 1 x 140
av Fors
Vad var detta för steg? Är lite skillnad på 2500ÄKTA watt i stabila 1ohm mot 360"watt" i 1(?)ohm...
Sen är det ju inte heller bara slutstegs effekten som avgör och jag tror jag skrev nått om att detta bara var andra lådan och jag har mycket att experimentera med ;)
av Fors
okok. skillnad på watt och watt :)

well well har idag bytt olja och oljefilter samt luftfilter! Vad tystare motorn blev och jämnare den går nu :)

Har även lite bilder från när jag monterade ihop baslådan jag labbar med just nu! (Inget jag skryter om men roligare att läsa om man har bilder :) )

Bild
Har fått ihop lådan här och det är skit som ligger i.

Bild
totalt 21½kg med bas :) (10" styck)

Bild
Börjat att koppla in dom

Bild
Monterade och klara. Jag vet att dom är vridna åt var sitt håll men det gör inte mig något än :)

Dock ingen bild på dem i bilen men de får la komma i veckan när ja ska ut å greja mer bilen :)
av Fors
Sommardäcken har åkt på nu!

Bild
Bild
Bild

Jag vet att bilfan är smutsig nått så in i vassen :oops: och rosten på vänster framskärm skall fixas! Blir nog att byta hela skärmen då den e ganska rutten... (:-)
av Fors
Ja då har de hänt lite i helgen iaf!
Har byggt ett nytt golv jag kommer bygga ut med baslåda och allt kommer bli i ett stycke!
Bilder på batteriets ena pol skickar jag med nu när det är fixat samt ett oväntat besök från idag! :roll:

Bild
Före

Bild
Efter

Bild
Så här ser det ut med det nya golvet samt senast byggda baslådan

Bild
Ny MDF (19mm) som kommer gå åt misstänker jag :)

Bild
Hur de ser ut i sin helhet

Bild
Helt j*vla underbart väder vi haft! Har fått lite färg :)
Bild
Kommer komma ett täckande tak så att allt ser ut som ett stycke (kommer bli ett stycke)

Bild
Kommer dra om kablarna här och allt kommer fästas uppifrån i golvet. Svarta Mutantsteget (bredaste) kommer försvinna så snart som möjligt!

Bild
Tycker baslådan ser för jävla liten ut men tro de eller ej så är lådan på 53,9liter utan port och bas... Skall räkna om lådan på nytt för säkerhetsskull...

Bild

Bild
Frambaffel monterad underifrån och framifrån

Bild
Bjuder på denna

Bild
Bjuder även på denna

Bild
Fick oväntat besök av grannen! :D

Bild
Det här kallar jag för skruvdragare!!

Har planerat att vara i kompisens garage varje dag denna veckan så förhoppningsvis spelar lådan till nästa helg!

MVH//
Henrik
Användarvisningsbild
av cybermunk
Trevlig låda, synd att jag aldrig kommer kunna montera något liknande i min bil. :(
E grannen en Mysk?

Det där kallar jag också Skruvdragare :)
av Fors
Någon form av ko/tjur tror jag det är??

Synd att du bor så långt bort "cybermunk" annars hade man kunnat hjälpa till!

Har tyvärr inte kommit iväg till garaget idag men har ändå fått lite gjort!
Har städat ur bilen och damsugit samt rensat handsfacket på gammalt skräp från tidigare ägare.. låg kvitton från år 2000 så nog har de varit o-rört :D

Har även provat att sätta in mina gamla 5,25;or i bakdörrarna för att se hur det blir rent basmässigt då det saknas pytte pytte lite från framsystemet i botten.. (kör dom bak i LPF mode) Blev sjukt go skillnad!!

Har även hunnit byta generator på en kompis 740 ;)
Användarvisningsbild
av cybermunk
Anledningen till att jag inte kan montera stora högtalare i skuffen ligger i att jag med jämna mellanrum kör STORA saker. bland annat Rullstol Rollator. och även lite annat som e skrymmande.

Lyten tillverkar litiumsvavelbatterier, inte litiu[…]

Jag har individuellt läge med eko som bas men[…]

Förardisplay xc40 -23.

Ganska nybliven ägare till en xc40 elbil -23.[…]

XC70 2016

Står i begrepp att (ev) köpa en XC70-16[…]