Tjenare!
Då hade äntligen söndagen kommit, och de var dags och fixa bilen. Igår när jag var ute och körde så började oljelampan lysa. Så jag fyllde på 1 liter olja, men la märke till att de var en pöl med olja under bilen. Så jag körde hem och tänkte inte mer på detta. Senare på kvällen skulle jag hämta en vän utanför stan och reagerade då på att oljelampan tändes igen. Så jag stannade och fyllde på 1 liter olja igen. Men ändå var stickan helt snustorr. Så jag köpte 1 liter till och hällde på, och fortfarande torr, och såg hur de nästan rann rakt igenom..
Så idag så körde jag iväg till en poolare och började byta turbon. Jag visade han att den pissade oljan rakt ut. Så vi började med att byta turbon. De var ju inte de enklaste, men de gick.
Som ni ser är de rätt mycket olja typ ÖVERALLT :)
Här kan ni se vad den läckt ut på bara 5minuter...
Såja, då var turbon av...
Som ni ser så är de jävligt grisigt runt turbon. Bilen är bes för 2 veckor sen, då var den snustorr!
Här ligger den nya turbo och inväntar monteringen :)
Jag började plocka av ett sånt skydd som satt under kylaren och hittade detta. Som ni ser så är de massvis med olja här... Tyckte de var skumt att de var olja ända framme när turbon va kass..
Så här kan de gå....
Så ja, då var turbon på plats och allt börjar bli klart...
Och en sista bild... Nu är allting klart :)
Så för er som undrar så kommer oljan från turbon. Den trycker oljan igenom hela systemet och pressade ut det genom IC'en i ett litet hål som fanns där. Och sen samlades de där i det skyddet undertill. Så nu efter att monterat den nya turbon så har den inte läckt ett skit. Så de känns riktigt skönt.
Så denna veckan kan man koncentrera sig på att fixa lite annat smått pill. Tona rutorna, lacka handtagen och lite sånt. Men även sätta på luftfilter och byta knapparna och montera xenonkiten :)
Som vanligt kommer de nya bilder hela tiden :)
Kommentera gärna !
// BamZe