Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Jag har kikat runt lite på nätet nu om ABS felkoden. Det verkar vara ABS-kontrollen som görs vid varje körcykel som helt enkelt inte görs av någon anledning, och på så vis generera både felkod och varninglampa.

Då får man hoppas att styrenheten inte är kass, för den verkar dels dyr och sitter ganska krångligt till bla under rör till AC i motorrummets högra ände.

Någon som kan bekräfta eller vet något mera?
Har ägnat lite tid till att försöka hitta på problemet med bromsarna. Har kollat säkringen, reläet och givarna på framhjulen men inte hittat någonting. Tröstlöst. Får väl boka tid på volvo, de tar 1300:- enbart för att hitta felet och det känns ju sådär.

Medan jag ändå var och rev i innerskärmarna så tänkte jag passa på att byta ena sidomarkeringslampan som gått sönder. Men, går det att byta enbart glödlampan eller är det hela lampsatsen som ska bytas? Ser ju tämligen ut som att det är satsen som gäller.

Bild

Bild

Tänkte bjuda på en "bonusbild". Så ser det ut bakom plasten på en V40, inget tvivel.

Bild

Nu är vinterdäcken på också. Ska tydligen komma lite snö nu så vi får väl se.
Vi gör det va :P

Har fortfarande inte hittat felet med abs. Ska göra att sista tappert försök och mäta igenom kabelsatsen under kylaren ordentligt och då framförallt kablarna som går till styrenheten. Om det inte fungerar ska lämnar jag in den på volvo i veckan. Vi ska till ullared snart så tills dess skulle jag vilja fått ordning på abs samt fått på extraljusen :)
Användarvisningsbild
av Fisch
Länge sedan nu!

Jag har inte gjort så mycket på denna bilen nu, bara tankat och kört. Jag har i alla fall monterat min ljusramp. Jag bultade fast den i balken med fem stycken M12, sitter stenhårt.

Tyvärr jättedåliga bilder, tagna med mobilkamera. Men det blev jäkla stor skillnad mot förut. Sitter 55W lampor i nu med tänkte ersätta dem med typ 70W eller något i den stilen. Får räcka med det.

Halvljus
Bild

Helljus
Bild

Framifrån
Bild

Jag har även gjort 18000 mila servicen. Mest rengörning. Köpte Castrol Magnatec helsyntet 5w-40 C3 igen, tycker den fungerar bra. Oljefilter och luftfilter köpte jag från skruvat.se medan tändstiften köptes på volvo. Såg senare att skruvat fått in volvo orginal tändstift till s/v40 turbo! Vevhusventilationen och spjällhuset var förbluffande rena! Speciellt jämfört med våran 850 som var förjävlig (fast inte nu längre :wink: )

Jag har tidigare uttryckt mitt missnöje med biltemas bromsok, men jag tycker att det är dags att göra det igen! Kallare än typ -5 då fastnar armen på VB och vill inte tillbaka!! Nya vajrar, uppsmörjd arm, ingen isbildning... Aldrig mer helt enkelt. Måste vara konstruktionsfel?!

Så fort kylan försvinner ska jag tvätta bilen, det behöver den verkligen!

Hade inget sådant verktyg. Går att m[…]

Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &[…]

Går fläkten/fläktarna som dom ska?

Byta a/c-kompressor själv?

Om jag tänker rätt är det 2-liters […]