Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Ståhl skrev:mycket trevlig 240 :-)-)
Tack! Jo den är trevlig. :D
eccy243 skrev:Snyggt! :-)-) Jag försöker övertala syrran att hon ska köpa vita blinkers till sin svarta -83as GL. Det går inge bra. :P Det kanske går bättre om hon får se bilden på din. :D
Jo det får hon ta å köpa. Jag tyckte att man inte tänker på alla skavanker lika mycket när dom kom på. dom drar åt sig så mycket uppmärksamhet.
Förhöjer utseéndet väldigt mycket. Snyggt jobbat.
Du ser ut att göra ett väldigt seriöst jobb. Det är bra! Å särskilt när det gäller el så är det lika bra att göra det redigt på en gång annars blir det ju som de blir.

Bilen ser väldigt fin ut!
Tomas88 skrev:Förhöjer utseéndet väldigt mycket. Snyggt jobbat.
Du ser ut att göra ett väldigt seriöst jobb. Det är bra! Å särskilt när det gäller el så är det lika bra att göra det redigt på en gång annars blir det ju som de blir.

Bilen ser väldigt fin ut!
Tack :) ! Ibland är man väldigt tacksam att man har en väldigt noggrann far :). Men det är ändå små saker som man stör sig på så som tejpen under rutorna :cry: , det blir nog nästa punkt samt lite billjud.

Sugen på: http://caraudiosecurity.com/shop/produc ... /5829.html
Eller
http://www.docent-decibel.se/store/bils ... d_189.html
Användarvisningsbild
av axelmds
Halloj! Nu är det dags för update! Har beställt uppskrivning och uppkörning är helt sanslöst nervöst :!:

Nu är en stereo beställd! Blev en Calrion BD188RMP med
# 4x50watt
# Klar för CD-R/RW
# MP3/WMA-kompatibel
# 18 FM- och 6 MW/LW-snabbval
# Z-Enhancer Plus
# MAGNA BASS EX dynamisk basförstärkning
# Extratydlig 1-rads display med skärmsläckare
# Stor volymratt
# Telemute
# Mobiltelefonanslutning via minijack
# AUX-ingång på fronten med nivåkontroll
# 2-kanals förförstärkarutgång
# Anslutningsklar för AUX Bluetooth-transceiver BLT373
# Rattkontrollmöjlighet

Bild

Har även vart på jakt efter en HEL växelspaks knopp då min bror ryckte sönder min. Var runt och kollade på samtliga 3 skrotar efter en hel knopp, men det fanns konstigt nog inte. Det slöt med att jag åkte in till Volvo handlaren i Visby och köpte en ny för 150 kr. Det var det värt! Fan va go den är. Som gjutet!

Bild

Sen blev jag så trött på mitt ena backljus eftersom det såg så svart och tråktigt ut, så jag plocka ur lampan och skulle försöka göra rent där inne i hålet och PLOPP sa de så låg backljusglaset på gräsmattan! Fan va de såg ut. Gjorde rent och fram med den favoriserade chrome sprayen! :-)-)

Bild

Resultat imorgon!

Fick även ärva en oljetrycks mätare av flickvännens far. Skall nog installeras under klockan tids nog. Helt värde löst, men en kul grej :P

Bild
Senast redigerad av 2 axelmds, redigerad totalt 0 gång.
eccy243 skrev:Snyggt! Men va?!?! Finns knopparna att köpa nya?!?! Då vet jag en till som ska köpa till sin 740! :D

Och dessutom. Har du AC? :P

Tack :) ! Jo jag gick in till en Volvo återförsäljare bara och bad om en växelspaksknopp till Volvo 240! Fy fan vad fint det är. Man blir glad varje gång man växlar :D .

AC har de med, det är ju en GLT :wink: den funkar men är tom på vätska. Ska se om man kan göra något åt det!
Men.. Hur kan man köpa en clarion? de är ju satans verk, sämre stereos får man leta efter, finns ju inga inställningarmöjligheter alls.

Men iofs i en gammal häck så är de ju bara full volym som gäller å en volymratt lär den väl ha.
bjompa skrev:Men.. Hur kan man köpa en clarion? de är ju satans verk, sämre stereos får man leta efter, finns ju inga inställningarmöjligheter alls.

Men iofs i en gammal häck så är de ju bara full volym som gäller å en volymratt lär den väl ha.

Då har vi nog blandade argument ang. Clarion. Jag tycker dom är bra och har bra inställnings möjligheter, minst lika mycket som en Sony, Blaupunkt, Panasonic etc.
Det gäller nog bara att försöka hitta en "svåråtkomliga" (Z) inställningsknappen. Tur att det finns instruktionsbok...gäller bara att kunna tyda texten och bilden där knapparna är numrerade i ordning för att folk skall kunna fatta. Lätt som en plätt! Kom dessutom undan lindrigt med denna Stereo
Tjuvström V70 2005

Såg ruggigt trångt ut. Men det m&ar[…]

Ersättningsbakluckeljus V90XC 2018

Byta lampan på bakluckan är skitlä[…]

Måste man släppa ner den helt? Allts&ar[…]

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gick[…]