Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Om du vill ha bra ljus från dioderna så välj SMD dioder.
Välj i alla fall inte de billigaste med bara en vanlig diod i.
SMD dioderna är ganska dyra så om om du kan nöja dig med något sämre ljus så kan jag tipsa om biltemas diodlampor med fyra vanliga dioder i samma lampa.
BIltema!? :shock: :shock:

Något från biltema skulle ALDRIG monteras i bilen. Får rysningar av bara namnet..brr :)

Det jag menade var att det inte får lysa för starkt. Såg en V70N idag med vitt/blått-sken i skyltbelysningen och det såg verkligen illa ut....
Användarvisningsbild
av Tomas88
Inget fel på Biltemas dioder. De lyser inte starkare än en vanlig 5w glödlampa i alla fall.
Vill bara säga det att biltemas "vita" dioder inte är särskilt vita enligt min mening men kan man stå ut med lite blåaktigt sken så är de väldigt prisvärda tycker jag.
Om någon är intresserad av hur de ser ut kan ni titta i min garagettråd. Har deras till nummerskyltsbelysningen.
av Kluster
Kluster skrev:Äh, nu kunde inte jag heller hålla mig - 2 st dioder från Diodhuset är nu beställda!

Tack för tipsen och infon, Wendtan, jag litar på ditt goda omdöme! :)
Ska hämta ut paketet idag efter jobbet :)
Ingen som har några före/efter bilder att presentera (på helheten menar jag då)?
Tack!
Användarvisningsbild
av wendtan
Här kommer en bild på helheten, hoppas den funkar.
Ps. Hav förtröstan över att bilen inte är polerad och lackskyddad än, det finns tid avsatt till detta i påsk.
Bild
av Lövet
Kan nämna att xenonkungens grejer också fungerar utmärkt att använda. Eftersom Volvo har gjort världens smartaste strålkastarkonstruktion så tar själva bytet av parkeringsljusen ungefär 2 minuter per sida. Helt fantastiskt. Tyvärr hade jag bara tillgång till mobilkamera och den klarade inte att hålla tillräckligt skärpa när jag monterade igår kväll. Bättre bilder kommer alltså framöver någongång.

Dimljusen var dock betydligt krånligare att byta till dioder, men vi pratar om cirka 10 minuter per sida istället. Klart överkomligt. Tyvärr klarade dessa dioder inte att hålla tillräcklig ljusstyrka enligt mig. Kanske blir xenon istället :wink:

Tack Wendtan för alla monteringstips.

Bild
Bild
Högupplöst bild

edit: Bättre bild och länk
Senast redigerad av 2 Lövet, redigerad totalt 0 gång.
av Lövet
glitch skrev:Andreas, inga problem med varningslampor heller? Tänkte beställa de där från diodhuset för parkeringsljuset samt skyltbelysningen till min 2007 V50.
Inga problem alls. Det går till och med att köra dioder i ena insatsen och glödlampor i den andra.
LED i dimljusen funkar också utan indikering.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9
Mjukvarustrul XC60 2026

Uppdatering: efter många omstarter, åt[…]

Flexifuel, etanol - bensin

Många seglivade myter är det. Det som s[…]

Svart grill