Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Bild

Fick flytta in intercoolern, vart för trångt mot fronten. Vände bara på fästena och passade samtidigt på att flytta dem i sidled, annars hamnade inte ic'n nå ruiktigt mitt i hålet i fronten.

Bild

Rev bort besiktningsturbon med tillbehör, kastade ner HX'n och skulle sätta fast grenröret men gav upp till slut. Flänsen mot toppen har slagit sig liiiite, och precis lagom för att ställa till bekymmer. Och vanligtvis brukar det slinka på plats till slut, men nu hade jag varken tid eller ork att krångla mer. Jag har ju inga riktiga pinnbultar till detta grenrör, utan har bara kapade bitar gängstång, och utan fasningen som brukar vara på pinnbult så blir det väldigt svårt att trä på grenröret. Men ska ta tag i det.
Marlboroman skrev:Nej, det är det inte. Har man dessutom lampor av taskig kvalite så är ljuset allt annat än bra. Xenonkonvertering finns med i planerna. Om ljuset är det primära så skulle jag rekommendera original istället.
Tänkte bara kasta in en idé här.. Köpte några japs H4 lampor till min 940 som var i princip helt blåmålade. Dom skulle tydligt lysa riktigt vitt.. Det gjorde dom inte.
När jag åkte tillbaka för att lämna tillbaka dom frågade försäljaren om jag hade klarglas på bilen, nej svarade jag och han menade att det förklarade hela saken.
Har man klarglas så kommer färgen "fram" mer. Det lyser MKT vitare då tydligen..
Nu har jag inte klarglas så jag kunde ju lixom aldrig prova det, men kanske kan vara en idé för dig, tills det att du köper xenon allså..
Tokball bil förresten!

/Turbo+
Att färgen skulle komma fram mer med klarglas tycker jag låter skumt, men jag har juinte provat så jag kan ju inte säga emot :lol: Hoppas kunna få i xenon innan det är dags att åka i sommar.

Annars kanske ljusbox med 3 big knick va nåt? :lol:

Tackar =)
Bild

Lyckats få dit grenrör, bytte 2 pinnbultar så slank det dit, brottade upp snurran och började med nya tryckrören. Vart en del funderande, mätande och prova lite olika saker. tyckte jag hade en variant som funkade, till jag stängde huven, eller snarare flörsökte. lösningen vart att vända ett rör åt andra håller och skarva på lite så gick det mycket bättre.

Bild

Är ju en hel del kvar att göra, men det är skönt att ha kommit igång åtminståne. på varma sidan är det till största del klart, på kalla sidan är det en hel del jobb kvar än.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 16

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Baklucka låser ej