Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Idag så kom så den berömda tummen ur.

Kalle, jag tycker den ser rätt så hög ut ;)
Bild

Ett stycke 7" bred fälg
Bild

Tycker detta foto blev lite missvisande, jag tycker det blev riktigt brett och fint.
Bild

Men däcken var ytterst nära att ta i innerskärmen redan med dämparna i utsträckt läge, förstår inte riktigt varför då V40in hade 205 från åf och aldrig visade några sådana tendenser :???:
Vad tycker ni jag ska köra för lösning för att inte riskera att det tar i? Spacers eller styrutslagsbegränsare? Det förstnämnda känns ju helt klart roligare. Nu är långt ifrån säker på om det tar i när dämparna är ihoptryckta, jag tror faktiskt inte det men risken finns att de gör det med fullt styrutslag.

mvh
Anders
Har inte sovit sen jag klev upp kl.07 igår men jag känner att jag måste skriva av mig lite. Så jag väljer att göra det i den här tråden.

Jag kom hem från jobbet. Damen möter jag i dörren då hon är på väg ut.
Sen satte jag mig och började läsa här på forumet och så ringer telefonen.
Det är damen som pratar så pass ansträngt och gråtfyllt så jag har svårt att höra vad hon säger men jag försöker lugna ner henne för att få reda på vad som hänt. Sekunden efter har jag en ambulansman i luren som berättar att hon krockat med bilen och att en ambulanshelikopter ska föra henne till akademiska sjukhuset i Uppsala. Jag trodde jag hört fel och att han egentligen sa ambulans.

Hon mår förhållandevis bra och jag har nu fått tagit med henne hem så hon somnade precis.
Blåslagen lite överallt, ont i knän, bröst och axel. Mirakulöst nog så har hon inte ett ben brutet och alla organ verkar ok.
Psykiskt mår hon väldigt dåligt men det går ju i alla fall att läka.

Jag var och tömde bilen här på eftermiddagen och det var definitivt inte någon rolig syn men precis som när jag själv krockade med en V40 så är jag förvånad över hur pass hel kupén var. Om vi bortser från glassplitter, utlösta airbags på förar och passagerare samt sips'en på passagerarsidan så gick det inne i bilen inte att se att den var krockad.

Det här är antagligen den sista bilden som någonsin tagits och någonsin publiceras på bilen som denna tråd handlar om.

Bild

Jag är bara oerhört tacksam att hon överlevde och att hon inte fick köpa den gamla karossens renault megané som hon pratade om (den som fanns före den som fick 5stjärnor kom). Jag visade henne att den hade sämsta möjliga betyg i folksams tester och sen var det i princip färdigdiskuterat.

På fotot så ser inte bilen så farligt ihoptryckt ut men jag kan gå i god för att jag inte önskar min värste fiende att sitta i bilen under en sådan krock med tanke på hur hårt krockvåldet verkar ha varit. Framdörrarna gick t.ex. knappt att öppna då skärmarna var för ihoptryckta.

Ambulansen? Jo hon tyckte det var tråkigt att ligga fastsurrad fixerad vid metallskenor så hon bara kunde titta rakt upp i taket i helikoptern som dessutom lät på tok för mycket.

Hälsningar en väldigt skakad och omtumlad
Anders
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Kamremsbyte V70N

Jag frågade grabbarna på volvo nä[…]

Volvo som inte startar.