Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
Jag spacklade mina hål med finspackel. Trots alla förståsigpåare som sa att det aldrig skulle hålla, så fanns det inte en tendens till sprickning eller flagning efter dom 8år jag hade bilen. Och då hade dom varit nedslipade 2 gånger under den tiden också (första lackningen blev inte bra, lackade om dom senare när blivit något bättre på det, sen ytterligare en omlack på firma i samma veva hela bilen lackades om).

Skulle jag göra det idag dock så skulle jag köra med glasfiberspackel.

Så ja, mitt tips är ju att köpa en tub fin- eller glasfiberspackel för 70spänn och spackla igen hålen. Betydligt billigare än att köpa nya lister :) mer jobb - ja visst, men det är väl inge skoj att köpa allt färdigt heller? ;)
Användarvisningsbild
av Stigen
Hej alla glada, god fortsättning på er :) Var ett tag sen senast men jag har ledighet och pluggat så allt tar sin tid :)
Här kommer lite fler mer uppdateringar på bilen :) En sak som har försvunnit på bilen är alla klistermärken :roll:
Jag var lite kluven i om de skulle få sitta kvar eller ej Jag menar det är ju lite "kult" Men vete sjutton om någon blir imponerad av bilen är utrustad med ABS och SIPS 2014 8) Synd kanske på "Volvo Ådalens" märket som satt på det är ju lite kul å visa att bilen rullar på i stan sen 93..
Bild
men men gjort är gjort det blev rent å fint :D Vad tycks hissa eller dissa?
Bild

Medans man ändå höll på så rök resterna av gamla gsm tillbehören en hel kabelhärva :P
Bild

En av ögla för linfästning till grillen fram var paj, farsan gjorde en kemiskt plast ögla som temporär lösning :-)-)
Men en ny skulle fixas men istället för att köpa bara öglan så köptes detta^^
Bild
En lykta i top skick för otroliga 100kr! :-O)
Se bara hur pass blekta min lykta var... :shock:
Hur vart resultatet då.....?
Strålande :idea: batum tsss
Bild
(Fin ett "fel" i bilden som jag inte nämnt.. tips något är utbytt ;) )
Problemet blir bara att nu måste väl den andra bytas å.. :lol: sen ser man också hur pass trötta blinkers lyktorna börjar bli.. :roll:
Något mer?
vad är det värsta med gamla bilar? Rost!
även solen har sina fläckar..
Bild
(Torpedplåten var även repig pga torkarblad som gått för långt ner?) Nu tänker ni väl men det där är ju inte så mycket rost..
som man säger är det alltid två sidor av ett mynt.. :cry:
Bild

Så kan man ju inte ha det så en "ny" Torpedplåt införskaffades från skroten
Ett tips köper ni från en skrot till 940 titta om 740 hade samma artikel pryl det är oftast billigare än de till 940 ( iall fall av saker jag köpt).. 8)
Det här kom från en 1990? 740 i Antracit grå?
Bild
En tvätt och polering senare.. voilà!
märks knappt att torpedplåten är i en annan färg! :) (fotad i förvrängd vinkel)
Bild
Vad Tycks? :)

fler uppdateringar kommer jag har varit snäll i år så... julklappar till pärlan är på g^^
Gott nytt år på er alla! hoppas att 2015 rullar på :)
Användarvisningsbild
av Stigen
Hej alla läsare och Volvo gurus där ute. en liten undersökning/fråga min inredning: vad skulle ni kalla den färgen? någon som har artikelnr/namn att referera till. Jag anser att den är beige,samt att volvo även kallar den för det men Farsan börja bråka och säga att det är brun. hjälp gärna till att reda ut det. :)
Användarvisningsbild
av Stigen
Bjuder på en vinter bild på pärlan. La om Vinterdäcken och gud så mycket snyggare den blir än med sommar fälgarna :D
Bild
Men jag ha som sagt börjat bunkra upp med lite smått och gått till pärlan men håller på det ett tag till. ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 15
Beställa ny V90 T6 recharge

Av det som finns i min bil (köpte den begagna[…]

Skruv till instrumentsarg

Hej! Jag har en v50 2004 (T5) där instrument[…]

Byta tryckgivare turbo